سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان آماده میزبانی از رویداد‌های قرآنی در سطح بین‌المللی

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان ظرفیت آن را دارد که از مسابقات و همایش‌های بزرگ بین‌المللی در حوزه قرآن میزبانی کند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه چهل‌وهفتمین دوره مسابقات اوقاف شهرستان اصفهان گفت: امروز قرآن حبل‌المتینی است که همه ما با تمسک به آن و با هدایت اهل‌بیت باید مسیر‌های روشن رو به جلو را طی کنیم.

مجید نادرالاصلی با اشاره به برگزاری مسابقات و رویداد‌های قرآنی در اصفهان گفت: شهرستان اصفهان یکی از مهد‌های فعال قرآنی است و از لحاظ تمسک به قرآن هم در حوزه علمی و دانشگاهی و هم در حوزه فرهنگی خوش درخشیده و شخصیت‌های ارزشمندی در سطوح ملی و بین‌المللی تقدیم جامعه کرده است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: برگزاری جلسات تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان در گذر فرهنگی چهارباغ از نمود‌های اهتمام به قرآن در شهر اصفهان است که در سطح کشور نیز مورد توجه قرار گرفت.

او در ارتباط با اقدامات مدیریت شهری در حوزه قرآن گفت:  برگزاری چنین مسابقات و برنامه‌های قرآنی از انتظارات ما نیز هست و از اصولی که مدیریت شهری در فضای کاری خود همواره مورد تاکید قرار داده، توجه به مؤسسات قرآنی است و حمایت مادی و معنوی از آنها را در شکل‌های مختلف از جمله وظایف خود می‌داند.

نادرالاصلی با تاکید بر ظرفیت موجود در شهر اصفهان تصریح کرد: انتظار در حوزه قرآنی رقم خوردن اتفاقات بیشتر و بهتر است چراکه اصفهان ظرفیت آن را دارد که میزبان مسابقات و همایش‌های بزرگ بین‌المللی باشد.

اوبا اشاره به وظیفه نهاد‌های مختلف در زمینه اعتلای قرآن کریم عنوان کرد: در زمینه قرآن، وظیفه ابلاغی نیست بلکه تمسک به قرآن یک وظیفه اعتقادی و عملی برای همه است و تمام نهاد‌ها در جای خود موظف به عمل به آن هستند؛ به نظر می‌رسد که مجموعه ظرفیت‌های تمام نهاد‌ها اعم از فرهنگی و غیر فرهنگی در اعتلای قرآن رو به رشد بوده و نشأت گرفته از اعتقاد و ایمان قلبی به این موضوع است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: علی‌رغم تمام تلاش‌های انجام شده در راستای قرآن، سرمایه‌گذاری در عرصه شناساندن قرآن و عمل به مفاهیم و مضامین آن باید افزایش یابد و این وظیفه تمام نهاد‌ها و افراد است.

نادرالاصلی نقش مراکز فرهنگی در زمینه امور قرانی را مهم دانست و گفت: انسجام بخشیدن و فعال‌تر کردن مجموعه‌های قرآنی در مراکز فرهنگی، مساجد و بقای متبرکه جای تقدیر دارد چراکه اگر این مراکز بخش اعظم کار خود را معطوف قرآن کنند، گذر ثابت‌قدم و مطمئنی تشکیل می‌دهند که می‌تواند چراغ راه مراجعه‌کنندگان به آن باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.