سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پس از ۴۱ سال:

پنجمین شهید گمنام کرمان در فارس شناسایی شد+ عکس

پیکر شهید والامقام علی زراعت حرفه، پس از ۳۸ سال در استان فارس شناسایی شد.

 ظهر چهارشنبه ۳ مردادماه ۱۴۰۳  سعید ایرانمنش مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان همراه با محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان، حجت الاسلام علی عرب پور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان، محمود لطیفی مدیر موسسه مددکاری سپاه استان، احمد علیرمضانی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان، محمود مهدوی فر مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و جمعی دیگر از مسئولان استان در دیدار با خانواده شهید والامقام علی زراعت حرفه از شناسایی پیکر شهید پس از ۳۸ سال به خانواده خبر دادند.

در این دیدار ضمن تسلیت ماه محرم از سوی مسئولان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس به خصوص شهید والامقام علی زراعت حرفه به خانواده شهید والامقام از شناسایی پیکر مطهر شهید زراعت حرفه در دارالرحمه شیراز خبر دادند.

خلاصه‌ای از زندگی نامه شهید والامقام:

شهید علی زراعت حرفه در ۵ شــهریور ۱۳۴۵ در روستای از توابع شهرستان کرمان به دنیا آمد. پدرش حســین، کشــاورز بود و مادرش فاطمه نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. ۲۱ فروردین ۱۳۶۲ در عملیات والفجریک در منطقه فکه به شهادت رســید. پیکر این شهید والامقام در سال ۱۳۷۰ کشف و در دارالرحمه شیراز به عنوان شهید گمنام خاکسپاری شده و در نهایت در مردادماه ۱۴۰۳ با انجام آزمایشات DNA شناسایی و در تاریخ ۳ مردادماه ۱۴۰۳ خبر شناسایی پیکر مطهر شهید والامقام از سوی مسئولان استان کرمان به برادران و خواهران شهید اطلاع رسانی شد.

 پدر شهید والامقام سال‌ها قبل به فرزند شهید خود پیوست و مادر شهید پس از ۳۸ سال درد از دوری فرزند خود ۳ ماه پیش دعوت حق را لبیک گفته و به فرزند شهیدش پیوست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.