سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صهیونیست‌ها فشار زیادی را تحمل می‌کنند

قناد‌باشی گفت: اسرائیلی‌ها با چندین گروه حزب‌الله و مقاومت در کشور‌های مختلف منطقه روبه‌رو هستند و فشار زیادی را تحمل می‌کنند.

جعفر قناد‌باشی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: یمنی‌ها وارد مرحله‌ جدیدی از اقدامات نظامی علیه اسرائیل شده‌اند. یمنی‌ها ۲ اقدام علیه اسرائیل انجام می‌دادند یکی کشتی‌هایی که به طرف اسرائیل حرکت می‌کرد را مورد حمله قرار می‌دادند و یا به بندر ایلات و الرشاش در جنوب اسرائیل با پهپاد حمله می‌کردند اما هیچ گاه وارد فاز نظامی آن هم در مرکزی‌ترین شهر اسرائیل نشده بودند.

وی افزود: این اقدام جدید یمنی‌ها اسرائیلی‌ها را به شدت نگران کرد و آسیب‌های جدی برای آنها داشت. این حمله نشان داد که اسرائیلی‌ها آسیب‌پذیرند. احزاب داخلی و مخالفان نتانیاهو می‌خواهند ناتوانی او را به رخش بکشند و از طرفی دیگر هم مسئله آن است که اسرائیلی‌ها در منطقه  ضعیف شده و اعتباری که برای خودشان درست کرده بودند رو به افول است.

کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: حمله به تاسیسات منبع سوخت در یمن برای آن بود که آتش بزرگی را ایجاد کنند و این گونه تصور شود که از راه دور عملیاتی جدی و موفقیت آمیزی داشتند اما یمنی‌ها در این مرحله رسما اعلام کردند که وارد جنگ با اسرائیل شدند و هیچ‌گاه با جدیت موضوع را این چنین مطرح نمی‌کردند.

قناد‌باشی تصریح کرد: آن‌ها اعلام کردند که وارد جنگ همه‌جانبه با اسرائیل شده‌اند و به زودی عملیات صهیونیست‌ها را در حدید پاسخ می‌دهند و این مسئله می‌تواند برای اسرائیل تعیین‌کننده باشد و آن‌ها را دچار  وحشت و نگرانی کند.

کارشناس مسائل بین الملل افزود: اسرائیلی‌ها اکنون با چندین گروه، حزب‌الله و مقاومت در کشور‌های مختلف منطقه روبه‌رو هستند. گروه‌های عراقی و حزب الله، صهیونیست‌ها را مورد حمله قرار داده اند. برخی از گروه‌های دیگر منطقه با استفاده از سوریه حملاتی را بر علیه صهیونیست‌ها انجام  دادند و اکنون اسرائیلی‌ها با ورود به این مرحله که از لحاظ نظامی مشکلاتی هم دارند فشار زیادی را تحمل می‌کنند.

وی گفت: کارشناسان معتقدند که شروع این حمله آغاز یک ناامنی جدید برای شهرک‌نشینان و صهیونیست‌ها است و از طرف دیگر به معنی آن است که اسرائیل دیگر توان حمله به لبنان را نخواهد داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.