سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بازسازی ‌و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور:

۵۵ درصد واحدهای روستایی کشور مقاوم سازی شد

مجید جودی گفت: تا پایان سال گذشته به عدد ۵۵ درصدی در مقاوم سازی واحدهای مسکونی رسیدیم و بازسازی ۲۰۰ هزار واحد به ۳۵۰ هزار افزایش یافت.

مجید جودی روز چهارشنبه در نشست تخصصی و آموزشی مدیریت چالش‌های سوانح طبیعی در کلانشهرها با بیان اینکه تسهیلات مقاوم‌سازی افزایش یافته است، اظهار داشت: در پایان سال گذشته ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شد و طبق برنامه باید تا ۱۰ سال آینده به جایی برسیم که به ندرت واحدی پیدا کنیم که در زلزله هفت ریشتری آسیب‌پذیر باشد.

جودی، تاب‌آوری کالبدی را هدف اصلی بنیاد مسکن خواند و گفت: پیشگیری از حوادث با مقاوم سازی واحدهای مسکونی در مناطق روستایی اتفاق افتاده است و طی ۱۰ سال آینده به نقطه مطلوبی خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه در مدیریت بحران و در بحث بازسازی دو نگرش متفاوت در دنیا وجود دارد، یادآور شد: یک نگرش این است که منطقه آسیب دیده در سریع‌ترین زمان ممکن به وضعیت قبل از حادثه برگردد که ضوابط توسعه‌ای را لحاظ نمی‌کند و نگرش دوم نگاه‌های توسعه‌ای را در بر می‌گیرد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بعد از سال ۶۹ این نتیجه حاصل شد که می‌توان در قالب پتانسیل‌های ملی و منطقه‌ای نگاهی هم به توسعه منطقه آسیب دیده داشت.

وی با بیان اینکه زلزله زندگی مردم را با تلاطم مواجه می‌کند و از این رو نمی‌توان به آن نگاه تک بعدی و کالبدی داشت، تاکید کرد: علاوه بر نوسازی خانه‌ها، مناطق آسیب‌دیده باید از لحاظ اقتصادی، فرهنگی، روانی و سایر موارد بازتوانی شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه کشور ما حادثه‌خیز است و اکثر بلایای طبیعی مثل سیل، زلزله، طوفان و رانش زمین را دارد، تصریح کرد: زلزله یکی از بزرگترین تهدیدها به شمار می‌رود و سابقه تاریخی کشور نشان می‌دهد که هر ۱۲ یا ۱۳ سال با زلزله بالای هفت ریشتر و مخرب در ایران مواجه بودیم.

جودی گفت:از سال ۶۹ دارای برنامه مدون بازسازی شدیم که شاکله اصلی و مدل بازسازی برنامه کنونی مطابق با این برنامه است.

وی با بیان اینکه زنجان استان حادثه خیز بوده و از این جهت موضوع بازسازی در آن دارای اهمیت بالایی است، افزود: این استان در اکثر بازسازی‌های مناطق آسیب‌دیده کشور مثل زلزله استان‌های اردبیل، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی به عنوان استان معین کمک کرده که بسیار ارزشمند است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.