سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نتانیاهو به دنبال چراغ سبز گرفتن برای ادامه جنایت‌هایش به دیدار بایدن می‌رود

قناد باشی گفت: نتانیاهو برای دریافت پشتیبانی بیشتر به آمریکا رفته و وی به دنبال آن است که چراغ سبز را دریافت کند تا عملیات‌های خود را در منطقه ادامه دهد.

جعفر قناد باشی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره دیدار فردای  بایدن و نتانیاهو اظهار کرد: حزب دموکرات در شرایط فعلی که بایدن از انتخابات در اکثر نظرسنجی‌ها آرای پایین تری نسبت به ترامپ دارند. یکی از دلایل این اتفاق حمایت بایدن از جنگ  و کشتار مردم در غزه است.

وی افزود: در ماه گذشته مشاهده کردیم که آمریکایی‌ها پیش از این تمامی قطعنامه‌های آتش بس را وتو می‌کردند، خودشان قطعنامه‌ای نوشتند و آن را به سازمان ملل بردند، یکی از دلایل این اقدام آن است که دموکرات‌ها از آن زمان به دنبال به دست آوردن آرای مردمی هستند که با جنگ مخالف بوده و این کار را تنها به این دلیل انجام داده‌اند. حالا هم که نتانیاهو برای دیدار با بایدن به آمریکا رفته مشاهده می‌کنیم که آوردن این قطعنامه تنها به دلیل جمع کردن رای بوده است.

وی گفت: نتانیاهو حالا برای گرفتن پشتیبانی  بیشتر به آمریکا رفته و وی به دنبال آن است که چراغ سبز را دریافت کند تا عملیات‌های خود را در غزه و منطقه ادامه دهد و هم در داخل و هم منطقه نمایشی از حمایت آمریکا را به جهانیان نشان دهد.

قناد باشی گفت: هدف صهیونیست‌ها اصلا آتش بس نیست و هدف آن است که به رقبای سیاسی خود نشان دهد که آمریکا همه جوره حامی آنها هستند.  

وی تاکید کرد: فشار‌های سیاسی بسیار فوق العاده شرایط را برای صهیونیست‌ها سخت کرده است. اکنون حدود چند ماهی است که با فشار‌های داخلی شرایط سختی را برای صهیونیست‌ها به وجود آمده است.

وی گفت: آنها از نظر اقتصادی شرایط سختی دارند و از نظر اجتماعی با بحران مواجه هستند. نتانیاهو و صهیونیست‌ها از نظر جهانی روز‌های خوبی را پشت سر نمی‌گذارند  و فشار‌های دادگاه لاهه نیز در این روز‌ها علیه صهیونیست‌ها است.

وی در انتها گفت: کشتی‌هایی که به سمت اسرائیل می‌روند و توسط یمنی‌ها مصادره می‌شود اقتصاد آنها را با مشکلات زیادی مواجه کرده است. یکی از نگرانی آمریکایی‌ها توقف کشتیرانی و اخلال در کشتیرانی آن‌ها است که موجب افزایش کالا‌ها در بسیاری از کشور‌ها شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.