سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۸ مخاطره طبیعی در کمین استان یزد

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: ۵۰ مخاطره طبیعی در جهان وجود دارد که ۱۸ مخاطره از این تعداد، در کمین استان یزد است.

محمدعلی ملک زاده مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در کارگاه آموزشی مدیریت و کنترل سیل در شهرستان اردکان گفت: ۵۰ مخاطره طبیعی در جهان وجود دارد که ۱۸ مخاطره از این تعداد، در کمین استان یزد است.

وی اظهار داشت: زلزله، سیلاب، گرد و غبار، فرسایش بادی، سیلاب، فرونشست، آلودگی هوا، زلزله، آتش سوزی و سرمازدگی و آفات گیاهان از مهمترین مخاطره‌های استان به شمار می‌آید.

ملک زاده، پیش‌بینی و پیشگیری، آمادگی دستگاه ها، مقابله در حین بحران و بازسازی و بازتوانی آسیب دیدگان را از وظایف مدیریت بحران عنوان کرد و افزود: آموزش در مدیریت بحران و برگزاری تمرین مانور، تبادل تجربه و مطرح کردن مباحث مدیریتی در پیشگیری از حوادث موثر است. 

محمدحسین میرحسینی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری در این کارگاه گفت: عوامل محیطی و شرایط اقلیمی ایران و به ویژه استان یزد و شهرستان اردکان باعث شده این کشور در ردیف مناطقی با خطرپذیری بالا قرار گیرد.

او با بیان این‌‎که توزیع زمانی و مکانی نامناسب بارش‌ها تشدید کننده خطر سیل در استان یزد است، افزود: برگزاری این چنین کارگاه‌هایی بسیار حائز اهمیت است تا با افزایش میزان آگاهی عمومی میزان خطرات سیل کاهش یابد.

محسن درا، دبیرقرارگاه جهادی و مردمی مدیریت بحران ضمن تشکر از برگزاری این کارگاه توسط مجموعه فرمانداری به آمار نگران کننده گذشته در خصوص سیل و به کمبود امکانات شهرستان در این حوزه اشاره و گزارشی از عملکرد این قرارگاه را به مدعوین ارائه دادند که یکی از دستاورد‌های مهم این قرارگاه بحث مطالعات اولیه و تهیه نقشه اجرایی ساخت خانه مدیریت بحران در بخش‌های شهرستان بود.

در کارگاه آموزشی امروز موضوعاتی، چون: تعاریف و مفاهیم سیل، پارامتر‌های موثر در سیل، انواع خسارت‌های سیل، عوامل تشدید کننده سیل، راهکار‌های مدیریت و کنترل سیل و زمان‌های طلایی، سامانه‌های هشدار سیل، باید‌ها و نباید‌ها در مدیریت سیلاب و راهکار‌های نوین در جهت کاهش خسارت سیل توسط  فتح زاده عضو هیات علمی دانشگاه اردکان ارائه شد.

کارگاه آموزشی از معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار، دبیر ستاد مدیریت بحران، بخشداران، دهیاران، روسای شورا‌ها و روسای ادارات عضو مدیریت بحران شهرستان که در سیل‌های اخیر همکاری لازم با ستاد مدیریت بحران شهرستان داشتند توسط مدیر کل مدیریت بحران استان با اهدا هدیه و لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

کارگاه آموزشی مدیریت و کنترل سیل در شهرستان اردکان با هدف افزایش سطح اطلاعات مربوط به سیل و لزوم افزایش میزان آگاهی بخشداران، دهیاران و روسای عضو مدیریت بحران در راستای کاهش خطرات سیل برگزار شد.

این کارگاه با حضور مدیر کل مدیریت بحران، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، دبیر ستاد مدیریت بحران، بخشداران، شهرداران، روسای عضو مدیریت بحران شهرستان روسای شورای اسلامی و دهیاران روستا‌های شهرستان اردکان در مجتمع صنعتی چادرملو برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.