سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوء استفاده از کد ملی نوزادان جهت دریافت شیرخشک

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اظهار کرد: سوء استفاده از کد ملی نوزادان برای دریافت شیرخشک یکی از مشکلات شایع در جنوب استان شده است.

اسماعیلی گفت: امسال گزارشات متعددی از سوء استفاده از کد ملی نوزادان توسط برخی از افراد برای دریافت شیرخشک انجام شده است.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه افزود: کد ملی نوزادان و مشخصات شناسنامه‌ای خود را در اختیار کسی قرار ندهید که افراد سودجو با در دست داشتن مشخصات هویتی و با مراجعه به داروخانه‌ها سهمیه شیر خشک نوزادان شما را دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: این مسئله در سطح استان هم اتفاق افتاده که سهمیه شیر خشک برخی از نوزادان توسط افرادی خارج از خانواده نوزاد دریافت شده و خود سرپرست خانوار هنگام مراجعه به داروخانه هیچ اطلاعی در این خصوص نداشته و با مشکل سهمیه شیر خشک مواجه شده اند.

وی افزود: هر نوزاد ۱۰ عدد شیر خشک در ماه بصورت یارانه‌ای (بیمه) سهمیه دارد و ۱۰ عدد هم بصورت غیر یارانه‌ای سهمیه نوزاد می‌باشد این در صورتی است که سهمیه بیمه‌ای خود را استفاده کرده باشد به آن تعلق می‌گیرد.

وی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه حضوری و ارائه شناسنامه نوزاد و کارت ملی سرپرست خانوار (پدر) در شهرستان ایرانشهر به معاونت غذا و دارو دانشگاه و در شهرستان‌های تحت پوشش به مراکز بهداشت واحد نظارت بر درمان مراجعه کنند و همچنین می‌توانند مدارک شناسایی (شناسنامه نوزاد، کارت ملی پدر) را از طریق پیام رسان بله و ایتا به شماره ۰۹۰۵۴۹۴۳۹۵۰ ارسال کنند تا کارشناسان بتوانند مسائل را در اسرع وقت پیگیری و برطرف شوند.

اسماعیلی گفت: سرپرست خانوار‌ها جهت دریافت سهمیه شیرخشک حتما اصل مدارک را به داروخانه ارئه دهند و از در اختیار قرار دادن مشخصات خود و نوزادان به افراد غیر از پرسنل داروخانه جهت دریافت شیر خشک خودداری کرده تا مشکلی در خصوص دریافت شیر خشک برای فرزندان دلبندتان پیش نیاید.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه گفت: بر اساس شکایت بعضی از خانواده‌ها جهت عدم دریافت سهمیه شیر خشک توسط خود و ارسال پیامک از طریق سیستم به آنها که سهمیه شیر خشک خود را دریافت نموده اید، این مسائل توسط کارشناسان مربوطه در معاونت غذا و دارو دانشگاه پیگیری شده است.

شهروندان می‌توانند شکایات، انتقادات و پیشنهادات خود را در حوزه غذا و دارو از طریق پیام رسان، بله و ایتا به شماره ۰۹۰۵۴۹۴۳۹۵۰ همراه با مستندات ارسال و در اسرع وقت توسط کارشناسان مربوطه پیگیری می‌شوند.

 

برچسب ها: شیرخشک ، غذا و دارو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.