سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶ هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان پرداخت شده است

دبیر شورای مسکن استان استان سیستان و بلوچستان از پرداخت بیش از ۶ هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی تاکنون برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن این استان خبر داد.

عطاء اله اکبری در چهارمین جلسه شورای مسکن سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۳ با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ابعاد مختلف از جمله تامین مالی، تامین زمین و رسیدگی به پرونده متقاضیان طرح در استان در حال انجام است، گفت: پرداخت تسهیلات بانکی به عنوان یکی از مهمترین پیش نیاز‌ها برای تسریع در اجرای این طرح مهم در استان با شتاب مناسبی در حال پیگیری است بطوری که از مجموع ۱۰ هزار و ۷۹۸ میلیارد تومان قرارداد‌های منعقد شده بیش از ۶ هزار و ۲۴۵ میلیارد آن تاکنون پرداخت شده است وبانک‌ها در این خصوص همراهی موثری داشتند.

وی با تاکید بر حمایت از اقشار آسیب پذیر گفت: مشمولان دهک‌های یک تا چهار که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، علاوه بر بهره‌مندی از تسهیلات مسکن این طرح، از صندوق ملی مسکن نیز تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در استان برنامه ریزی شده است که سرعت کار‌ها بیشتر و کیفیت کار نیز مطلوب‌تر شود و برای بهتر شدن شرایط و سرعت در روند اجرایی واحدها، به کمک تمام دستگاه‌ها نیاز است، افزود: هدایت نقدینگی به سمت مسکن ضمن کاهش تورم، رفع نیاز شهروندان به مسکن مناسب می‌تواند در حل معضل اشتغال و رونق صنایع کوچک نیز تاثیر داشته باشد و مشکلات معیشتی مردم را حل کند.

اکبری بیان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن استان تاکنون ۲۷۲ هزار و ۲۱۳ نفر اقدام به نام نویسی کردند که ۷۲ هزار و ۷۵۹ نفر واجد شرایط شناخته شدند. 
وی تصریح کرد: همچنین ۳۲ هزار و ۲۰۶ متقاضی نیز در سراسر سیستان و بلوچستان تاکنون اقدام به واریز وجه در طرح نهضت ملی مسکن کردند و زمینه اتصال ۳۷ هزار و ۲۴۳ متقاضی به پروژه‌ها نیز فراهم شده است.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان برخورداری از مسکن مناسب را زمینه ساز تحکیم بنیان خانواده، ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی برشمرد و گفت: در راستای کاهش معضلات تامین مسکن برای متقاضیان واقعی، زمین رایگان برای ساخت واحد‌ها در اختیار آنها گذاشته شده است، بنابراین مردم نباید اجازه دهند که فرصت طلبان با خرید و فروش امتیاز آنها در این طرح اخلال ایجاد کنند.

اکبری بر تداوم ساخت واحد‌های مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و اظهار داشت: نهضت ملی مسکن ادامه خواهد یافت و ضروری است در تداوم این مسیر تمامی دستگاه‌های خدمات رسان با بررسی محل اجرای پروژه ها، نسبت به رفع موانع و همچنین تامین زیرساخت ها، همراهی لازم را داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.