سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد؛

صدور ۵۲ موافقت اصولی طرح گردشگری در فارس

مدیرکل میراث فرهنگی فارس از صدور ۵۲ موافقت اصولی طرح گردشگری طی ۴ ماه اخیر در استان خبر داد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش داشته است.

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس امروز سوم مردادماه ۱۴۰۳ با اشاره به صدور ۵۲ موافقت اصولی طرح گردشگری طی ۴ ماه اخیر در استان، اظهار کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش داشته است.

او با بیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری ۵۲ موافقت اصولی صادرشده طی ۴ ماه اخیر به یک بیش از هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان می‌رسد، تصریح کرد: پیش‌بینی اشتغال این تعداد موافقت اصولی ۶۶۴ مورد است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: در مدت مذکور ۵ مجوز ایجاد نیز صادر شده که حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌ها به بیش از ۱۴۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

 ثابت اقلیدی با بیان اینکه در ۴ ماه اول امسال روند فعالیت‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری استان با رشد چشمگیری همراه بوده است، افزود: برای نمونه طی مدت مذکور شاهد افزایش بیش از ۱۵۰ تخت به ظرفیت اقامتی استان بودیم.

او به تشریح عملکرد برخی اقدامات در حوزه گردشگری این استان پرداخت و گفت: بخش ساماندهی و پایش منازل مبله و غیرمجاز در سطح استان و اعطای مجوز خانه مسافر متقاضیان واجد شرایط درخواست بیش از ۳۰۰ متقاضی در مرحله استعلامات است و نرخ نامه مصوب هم به ۳۰۱ متقاضی درگاه ملی مجوز‌ها ارائه‌شده است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همچنین بیان کرد: ۲۰ پروانه بهره‌برداری تأسیسات و مؤسسات گردشگری در سطح استان صادر شد که ایجاد بیش از ۱۰۳ اشتغال مستقیم و ۲۶۴ اشغال غیرمستقیم راه به همراه دارد.

 ثابت اقلیدی افزود: طی ۴ ماه اخیر تنظیم تقویم رویداد‌های گردشگری استان بیش از ۸۰ موضوع و رویداد در سطوح ملی، استانی و شهرستانی تهیه‌شده و در سامانه جامع نظارت آمار و اطلاعات تأسیسات گردشگری وزارتخانه متبوع ثبت شده است.

 او در خصوص ساماندهی و پایش فعالان حوزه گردشگری سلامت استان فارس نیز اضافه کرد: ثبت‌نام اولیه ۱۹ متقاضی دارای شرایط جهت راهنمایان حوزه گردشگری سلامت در جهت انجام آموزش‌های تخصصی انجام و همچنین نشست تخصصی در حوزه گردشگری سلامت، زیارت، حمل‌ونقل و آشنایی با کسب‌وکار‌های گردشگری برگزار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: در ۴ ما ه اخیر نیز مجوز بند «ب» و گواهی سلامت به تعداد ۴ شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی و شرکت‌های تسهیل گری حوزه گردشگری سلامت اعطا شده است.

 ثابت اقلیدی با اشاره به برگزاری ۱۵ عنوان جشنواره و نمایشگاه‌های گردشگری در سطوح استانی، ملی و بین‌المللی در این استان، تصریح کرد: در ۴ ماه اخیر ۴۸۸ نفر در دوره‌های آموزش توانمندسازی شاغلان تأسیسات گردشگری شرکت کردند و همچنین در جهت بررسی عملکرد و ارائه خدمات مطلوب به گردشگران بیش از ۷ هزار و ۹۴۰ بازدید‌ ترکیبی میان دستگاه‌هایی از همه صنوف واحد‌های خدمات رسان به مسافران ورودی به استان انجام شده است.

او افزود: کارگروه نظارتی ویژه مساجد و نمازخانه‌ها همچنین سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی تشکیل‌ شده است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همچنین به راه‌اندازی کمیته نرخ‌گذاری و رسیدگی به شکایات تأسیسات و مؤسسات گردشگری در استان اشاره کرد و ادامه داد: بررسی و ارائه نرخ خدمات و امکانات ارائه‌شده به مهمانان واحد‌های تحت پوشش و سایر موارد مرتبط همچنین بررسی ۴۱۳ مورد شکایات کتبی ثبت‌شده و در سامانه ۰۹۶۲۹ از تأسیسات و مؤسسات گردشگری در قالب تشکیل کمیته رسیدگی به شکایات صورت گرفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.