سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابلاغ مجوز اجرای طرح سد و نیروگاه تنگ معشوره به وزارت نیرو

سازمان برنامه و بودجه کشور مجوز اجرای طرح «سد و نیروگاه تنگ معشوره» را به وزارت نیرو ابلاغ کرد.

 استاندار لرستان از ابلاغ مجوز ماده ۲۳ سد معشوره به وزارت نیرو خبر داد.
 ابوطالب شفقت در دیدار با رئیس امور آب و کشاورزی سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن قدر دانی از وی به دلیل ابلاغ مجوز ماده ۲۳ سد معشوره به وزارت نیرو گفت: اجرای طرح سد و نیروگاه تنگ معشوره از مطالبات جدی مردم لرستان است.
 
سد «معشوره» استان لرستان مصوب سفر نخست هیئت دولت یعنی حدود ۱۴ سال پیش است و قبل از آن نیز بار‌ها در دولت‌های مختلف به‌عنوان یکی از مطالبات جدی مردم مطرح و وعده اجرا گرفته است، ولی در جریان سفر دولت سیزدهم به لرستان عملیاتی شدن این سد مورد تأکید رئیس جمهور شهید قرار گرفت.
 
طرح ساخت سد بتنی دوقوسی (در طرح اولیه) تنگ معشوره بر روی رودخانه کشکان حدود یک کیلومتر پایین‌تر از محل تلاقی ۲ شاخه تشکیل دهنده کشکان یعنی رودخانه‌های کاکارضا و چم زکریا ارائه شده است.
 
موقعیت جغرافیایی ساخت سد معشوره در ۹۰ کیلومتری غرب شهر خرم آباد،۴۰ کیلومتری جنوب شهر نورآباد مرکز دلفان و ۴۵ کیلومتری شمال شهر کوهدشت واقع شده است.
 
در طرح اولیه مقرر شد سد و نیروگاه تنگ معشوره با هدف تولید انرژی برقابی، کنترل وجمع آوری سیلاب و رواناب‌های سطحی رودخانه و همچنین تأمین آب کشاورزی مورد نیاز دشت و اراضی منطقه کوهدشت ایجاد شود و تخصیص اولیه آن ۲۷۱ میلیون مترمکعب از رودخانه کشکان تصویب شد، اما در نهایت مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان تیرماه ۱۴۰۰ اعلام کرد تخصیص سالانه این سد برای تأمین نیاز‌های آب شرب، صنعت، کشاورزی، زیست محیطی و پایداری جریان، ۱۸۵ میلیون متر مکعب شده است.

برچسب ها: سد ، لرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.