سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح بزرگ‌ترین فیلتراسیون هوای غرب کشور در کارخانه دورود

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از افتتاح بزرگ‌ترین پروژه بازسازی فیلتراسیون هوای غرب کشور در کارخانه سیمان دورود در روز‌های آینده خبر داد.

علی سالاروند، صبح امروز، با اشاره به افتتاح بزرگ‌ترین بازسازی فیلتراسیون هوای غرب کشور در کارخانه سیمان دورود گفت: این پروژه پس از چندین دهه عدم تعمیرات و بازسازی در هفته‌های آینده افتتاح می‌شود.

او با بیان مشارکت هلدینگ سیمان فارس، خوزستان و کارخانه سیمان دورود برای افتتاح بزرگ‌ترین بازسازی فیلتراسیون هوای غرب کشور، اضافه کرد: کارخانه سیمان دورود به‌دلیل عدم تعمیرات الکتروفیلتر‌های فاز سه در ادوار گذشته آلودگی هوا را در این شهرستان ایجاد می‌کرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان اعلام کرد: قطعات موردنیاز برای رفع آلودگی در کارخانه سیمان دورود خریداری و فعالیت این کارخانه از ابتدای تیرماه امسال متوقف شد.

سالاورند با تأکید به اینکه بازسازی الکتروفیلتر‌های فاز ۳ و آلاینده کارخانه سیمان دورود در حال انجام است، ادامه داد: هزینۀ تعمیرات و بازسازی این فاز با احتساب عدم نفع تولید ۲۰۰ میلیارد تومان است.

او تأکید کرد: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه برای فیلتر قدیم و ۱۵۰۰ قطعه برای فیلتر جدید در تعمیرات فاز سه کارخانه سیمان دورود تعویض و بیش از ۶۰ تن تجهیزات در این پروژه استفاده می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با اشاره به پیشرفت ۷۵ درصدی فیلتراسیون شرکت سیمان شرح داد: آلودگی فاز سه کارخانه سیمان با تعمیرات برطرف می‌شود و به زیر شاخص استاندارد خواهد رسید.

سالاروند توضیح داد: عملیات بزرگ‌ترین بازسازی فیلتراسیون هوای غرب کشور در کارخانه سیمان دورود با استفاده از توان متخصصان داخلی و بومی این شهرستان انجام شده‌است و این تعمیرات بزرگ‌ترین تعمیرات فیلتراسیون در کشور است.

 

برچسب ها: محیط زیست ، لرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.