سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیر حیدری:

۱۱ تیپ نزاجا از‌ مرزهای ایران حراست می‌کنند

امیر حیدری به خودکفایی در تولید تجهیزات دفاعی و حضور ۱۱ تیپ نیروی زمینی در مرزهای کشور اشاره کرد و گفت:‌ این نیروها در تأمین امنیت پایدار کشور نقش مهمی دارند.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در مراسم آیین تکریم و معارفه ارشد نظامی در شمال شرق و قرارگاه منطقه‌ای نزاجا که در سالن جلسات هتل تابان برگزار شد، اظهار داشت: امروز صراط مستقیم امت اسلامی در وجود مبارک ولایت فقیه تجلی یافته و ولی فقیه نماد عینی صراط مستقیم امت اسلامی است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به برکت نظام مقدس و زعامت ولی فقیه به اقتداری دست یافته که نه تنها در داخل کشور، بلکه در سطح بین‌المللی نیز قدرت‌افکنی می‌کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: این قدرت و اقتدار نظامی از بصیرت و شجاعت رهبر معظم انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای عزیز، سرچشمه می‌گیرد و نیروهای مسلح کشور، از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران، در حفاظت از امنیت و دفاع از کشور نقش مهمی ایفا می‌کنند.

حیدری با اشاره به نقش ویژه سردار شهید قاسم سلیمانی در نیروهای مسلح کشور افزود: این شخصیت بزرگوار که خار چشم دشمنان اسلام بود، با شجاعت و بصیرت خود در مقابله با زیاده‌خواهان نقش به سزایی ایفا کرد.

وی به خودکفایی در تولید تجهیزات دفاعی و حضور 11 تیپ نیروی زمینی در مرزهای کشور اشاره کرد و گفت:‌ این نیروها در تأمین امنیت پایدار کشور نقش مهمی دارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های امیر سرتیپ آذریان، فرمانده منطقه شمال شرق کشور، تقدیر و تأکید کرد که حضور فرماندهان بصیر و ولایی در نیروی زمینی، عامل اصلی در انجام موفقیت‌آمیز ماموریت‌ها است.

امیر سرتیپ حیدری به اصول فرماندهی شامل ولایت‌مداری، عدالت و شایسته‌سالاری اشاره کرد و از تلاش‌های همه نیروهای مسلح در تولید امنیت پایدار کشور قدردانی کرد.

وی تصریح کرد: با تمام توان و انگیزه در دوران دانشجویی مکرراً وارد جبهه‌های نبرد شد و پس از فارغ‌التحصیلی مسئولیت لشکر 77 را در یکی از سخت‌ترین نقاط مرزی کشور برعهده گرفت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: او در ماموریت‌های مختلف برای برقراری امنیت و مقابله با اشرار به عنوان فرمانده گروهان و گردان در مرزهای شرقی کشور، نقش مهمی ایفا کرد و بارها جانفشانی کرد. همچنین در استان‌های مختلف مانند مهاباد، خوزستان، سرپل ذهاب و قصرشیرین به عنوان فرمانده تأثیرگذار بود.

حیدری با بیان اینکه این فرمانده نیروی زمینی ارتش در نقش‌های متعددی همچون فرمانده مرکز آموزش و فرمانده لشکر 77 که در دوران دفاع مقدس درخشید، خدمت کرده است، تاکید کرد: وی موفقیت‌هایش را مرهون همراهی و صبوری خانواده‌اش می‌داند که در دوران‌های مختلف از او حمایت کرده‌اند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با تقدیر از خانواده آذریان، به ویژه همسرش که در جابه‌جایی‌ها و سختی‌های نظامی همواره همراه و صبور بوده است، اظهار داشت: خانواده‌های نظامی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که آنها را از دیگران متمایز می‌کند.

امیر سرتیپ حیدری اعلام کرد: امیر آذریان، از فرماندهان با بصیرت و با معرفت نیروی زمینی، به عنوان مشاور فرمانده نیروی زمینی منصوب خواهد شد تا تجارب ارزشمندش را در اختیار افسران جوان‌تر قرار دهد. لذا برای امیر آذریان در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت دارم و از خداوند برای او و خانواده‌اش دعای خیر و محافظت خواستارم.

وی اعلام کرد: در انتخاب فرماندهان جدید، معیارهای مهمی از جمله مقبولیت، مشروعیت و تجربه مدیریتی در نظر گرفته شده است. ‌فرماندهان باید دارای روحیه ولایی و ولایت‌محوری باشند تا بتوانند راه پیشینیان را ادامه دهند و مسئولیت‌های خود را به خوبی انجام دهند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: یکی از شخصیت‌هایی که انتخاب شده، امیر امان اللهی، به عنوان فرمانده قرارگاه شمال شرق کشور است. امیر امان اللهی نه تنها دارای تجارب نظامی گسترده‌ای است، بلکه به عنوان مدافع حرم نیز جان‌فشانی کرده و در ماموریت‌های مختلفی مانند فرماندهی تیپ امیرالمومنین در سوریه، نقشی مؤثر داشته است.

امیر سرتیپ حیدری خاطرنشان کرد: امیر امان اللهی به عنوان فرمانده جدید قرارگاه شمال شرق کشور منصوب شده و از خداوند برای او و خانواده‌اش دعای خیر و موفقیت کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.