سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصویب آیین نامه اصلاح عناوین شغلی

مبنای اصلاح عناوین شغلی و استیفای این حق برای کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور، در قانون کار است.

کشاورز مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در برنامه رادیویی روی خط باشید گفت: آیین نامه اصلاح عناوین شغلی تصویب شده است، عناوین شغلی در گذشته دستی بوده و یکی از مشکلات جدی کارگران در حوزه مشاغل سخت و زیان آور این است که برخی کارفرمایان در لیست بیمه ارسالی به سازمان تامین اجتماعی عنوانی عام مثل کارگر ساده، کارمند و یا موارد مشابه استفاده می‌کنند که این امر منجر به ضایع شدن حقوق این افراد می‌شود.

کشاورز با اشاره به اینکه کارفرمایان به خاطر پرداخت نکردن چهار درصد حق سختی ماهیت شغلی کارگران را تغییر می‌دهند، افزود: پرداخت این میزان از حق سختی توسط کارفرما در قانون تعریف شده است.

وی در ادامه گفت: معمولا برخی کارگران برای استفاده و مشمول شدن در قانون مشاغل سخت و زیان آور درخواست‌هایی ارایه می‌کنند که شغل مورد ادعای آنها با لیست بیمه ارسالی توسط کارفرما مطابقت ندارد.

کار‌های سخت و زیان آور، کار‌هایی هستند که در آنها عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار، غیر استاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های طبیعی (جسمی و روانی) در وی ایجاد شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن بوده و بتوان با بکارگیری تمهیدات فنی، مهندسی، بهداشتی و ایمنی، صفت سخت و زیان آور بودن را از آن مشاغل کاهش یا حذف کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به صندوق‌های قرض الحسنه خانوادگی گفت: شهروندان اگر صندوق خانوادگی دارند به بانک مراجعه کرده و حساب‌های خاصی باز کنند تا شامل مالیات نشده و یارانه شان قطع نشود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.