سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یورش پلیس آلمان به مرکز اسلامی هامبورگ و اعلام تعطیلی آن+ فیلم

پس از یورش پلیس آلمان به مرکز اسلامی هامبورگ و زیر مجموعه‌های آن، وزیر کشور آلمان ممنوعیت فعالیت در این مرکز و تعطیلی آن را اعلام کرد.

خبرگزاری آلمان گفت که ده‌ها افسر پلیس سحرگاه امروز چهارشنبه به مرکز اسلامی هامبورگ (مسجد آبی) یورش بردند و آنجا را بازرسی کردند.

رویترز نوشت: وزارت کشور آلمان مرکز اسلامی هامبورگ (IZH) و سازمان‌های تابعه آن را ممنوع کرده و مدعی شده است که این انجمن اهداف اسلام‌گرایی افراطی را دنبال می‌کند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۵۳ ساختمان این سازمان توسط مقامات در هشت ایالت آلمان در اوایل روز چهارشنبه با حکم دادگاه بازرسی شده است. علاوه بر مرکز اسلامی هامبورگ که شامل یکی از قدیمی‌ترین مساجد آلمان است که به خاطر نمای بیرونی فیروزه‌ای‌اش معروف است، زیرگروه‌های آن در فرانکفورت، مونیخ و برلین نیز ممنوع شدند. در نتیجه این اقدام آلمان چهار مسجد شیعیان تعطیل خواهد شد.

وزارت کشور آلمان مدعی شد: شواهد حاصل از جستجوی قبلی از ۵۵ ملک که در ماه نوامبر انجام شد، مبنایی برای ممنوعیت روز چهارشنبه مرکز اسلامی هامبورگ بوده است. این مرکز به عنوان نماینده مستقیم رهبری ایران عمل می‌کند و به دنبال ایجاد یک انقلاب اسلامی در آلمان است.

نانسی فائسر، وزیر کشور آلمان مدعی شد: «امروز ما اسلام‌گرایان هامبورگ را که یک ایدئولوژی افراطی را در آلمان ترویج می‌کند، ممنوع کردیم. این ایدئولوژی با کرامت انسانی، حقوق زنان، قوه قضائیه مستقل و حکومت دموکراتیک ما مخالف است.»

وزیر کشور آلمان در عین حال مدعی شد می‌خواهد روشن کند که «این ممنوعیت مطلقاً در مورد تعالیم صلح آمیز و مسالمت‌آمیز مذهب شیعه اعمال نمی‌شود.»

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
مرکز اسلامی انگلیس ؟
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
اقدامی دیرهنگام ولی موثر است