سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خاموشی‌های برق در قم بخاطر جلوگیری از حوادث مرتبط با افزایش بار مصرف است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت:در بخش خانگی خاموشی با برنامه در استان وجود ندارد، اما بخاطر گرمای شدید دما و افزایش بار مصرف، برای جلوگیری از بروز حادثه یا ایجاد حوادث در برخی ساعات، خاموشی‌های موردی اعمال شده‌است.

یوسف صادقی گفت: هم اینک ۲۸ درصد از برق استان قم در بخش صنعتی و ۱۳ درصد در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که حدود ۵۰ درصد از بار مصرف شبکه را به خود اختصاص داده‌است.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم  عنوان کرد: کشاورزانی که ۸۰ درصد از برق خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند از مدیریت مصرف بار در فصل تابستان مستثنیا می‌شوند.

صادقی با بیان اینکه از ابتدای خرداد تا پایان تیرماه ۵۹ هزار صورت‌حساب مشترکان برق قم به‌خاطر مصرف بهینه، مشمول تعرفه رایگان شده‌اند. تصریح کرد: همچنین از ابتدای خرداد تا تیرماه امسال افزون بر ۱۶۰ هزار صورت‌حساب مشترکان قمی به‌خاطر مصرف بهینه برق مشمول پاداشی حدود هفت میلیاردتومانی شده‌اند.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم  با بیان اینکه ۵۰ درصد بار انرژی کشور در فصل گرم سال صرف وسایل سرمایشی می‌شود، گفت: باتوجه‌به تداوم گرمای بالای دما طی روز‌های آینده، مدیریت مصرف برق توسط مشترکان کاملاً ضروری است.

او ادامه داد: برای جلوگیری از هرگونه خاموشی در بخش خانگی، مشترکان قمی از استفاده از وسایل پرمصرف در ساعات اوج بار پرهیز کنند.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم  با اشاره به اجرای پویش " باانرژی" جهت حمایت از مشترکان خوش مصرف، ادامه داد: مشترکان باصرفه جویی ۱۵ درصدی در مصرف برق و واردکردن اطلاعات خود در نرم‌افزار با انرژی می‌توانند به‌قیدقرعه از جوایز آن بهره‌مند شوند.

صادقی عنوان کرد: با وجود اینکه هنوز به اوج گرمای مرداد وارد نشده‌ایم پیک‌بار مصرف برق قم از ۹۷۰ مگاوات عبور کرده که در مقایسه با سال گذشته جهش قابل‌توجهی دارد.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم  با اشاره به نحوه تخصیص برق به واحد‌های صنعتی، یادآور شد: میزان سهمیه اختصاصی به واحد‌های تولیدی بر اساس میزان معرفی شده توسط شرکت شهرک‌های صنعتی است و شرکت توزیع نیروی برق استان قم نمی‌تواند عدد بیشتر یا کمتری از مقدار تعیین شده، اختصاص دهد.

صادقی همچنین بیان کرد: استان قم در مدیریت مصرف برق در بخش اداری از ابتدای اجرای قانون تغییر ساعات اداری رتبه دوم کشور را به دست آورده‌است.

در سطح استان قم ۶۳۲ هزار مشترک برق وجود دارد که ازاین‌بین ۵۰۰ هزار مشترک در بخش خانگی است که ۸۰ درصد مجموع مشترکان را شامل می‌شود. هفت هزار مشترک بخش صنعت و کشاورزی نیز به ترتیب حدود ۳۰ و ۱۵ درصد از ظرفیت برق این استان را مصرف می‌کنند. ۱۵ درصد برق قم نیز در سایر مصارف مصرف می‌شود.

در قم چهارهزار کیلومتر شبکه فشارضعیف و چهارهزار کیلومتر نیز شبکه فشار متوسط اجرا شده است، همچنین یک هزار ترانس زمینی به همراه ۹ هزار ترانس هوایی برق نیز در سطح استان با پیک‌بار حدود هزار و ۲۰۰ مگاوات نصب گردیده‌است.

۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.