سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه در اقدامی متقابل، ۱۳ شهروند ژاپنی را در لیست سیاه قرار داد

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو به عنوان پاسخی به تحریم‌های توکیو ورود ۱۳ شهروند ژاپنی به خاک این کشور را ممنوع کرده است.

به گزارش بامداد چهارشنبه خبرگزاری تاس روسیه، در این بیانیه آمده است: به عنوان بخشی از اقدامات تلافی جویانه نسبت به تحریمی مداوم ژاپن علیه کشورمان در رابطه با عملیات نظامی ویژه، تصمیم گرفته شده است تا از ورود شهروندان ژاپنی زیر به فدراسیون روسیه به مدت نامحدود جلوگیری شود. این افراد شامل تاناکا آکیهیکو رئیس آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن، آکیو تویودا رئیس هیئت مدیره شرکت تویوتا موتور، هیروشی میکیتانی بنیانگذار شرکت راکوتن و دیگران است.

از اواسط قرن بیستم، مسکو و توکیو مذاکراتی را برای ایجاد یک توافقنامه صلح انجام داده‌اند. دو کشور بر سر حق حاکمیت جزایر کوریل اختلاف نظر دارند. این جزایر بین شمال هوکایدو و شبه‌جزیره کامچاتکا، در دریای اختسک در اقیانوس آرام قرار گرفته‌اند. این جزایر در روسیه جزایر کوریل جنوبی و در ژاپن سرزمین‌های شمالی خوانده می‌شود.

پس از پایان جنگ جهانی، ژاپن مالکیت ایتوروپ، کوناشیر، شیکوتان و گروهی از جزایر کوچک خالی از سکنه را از آن خود می‌داند از سوی دیگر وزارت خارجه روسیه بار‌ها تاکید کرده است که حاکمیت روسیه بر این سرزمین‌ها که از چارچوب حقوقی مناسب بین المللی برخوردار است، شکی نیست.

پس از اعمال تحریم‌های ضد روسیه توسط توکیو در رابطه با وضعیت اوکراین، روسیه رایزنی‌های خود را با ژاپن در مورد موضوع پیمان صلح متوقف کرد.

مسکو همچنین از مذاکرات با توکیو برای ایجاد فعالیت‌های اقتصادی مشترک در جزایر کوریل جنوبی خارج شد و از تمدید وضعیت ژاپن به‌عنوان شریک سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه در گفتگو‌های بخشی جلوگیری کرد.

برچسب ها: روسیه ، ژاپن ، تحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.