سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شایعه سازان فضای مجازی تحت رصد دادستان‌های کل کشور

برخورد با برهم زنندگان امنیت روانی مطالبه جدی مردم است که سخنگوی قوه قضاییه از ورود جدی دادستانی کل کشور به این موضوع خبرداد.

با گسترش فضای مجازی در کشور و افزایش تعداد کانال‌های خبری در فضای مجازی این کانال‌ها منبع پیگیری اخبار و رصد موضوعات روز توسط مردم شده است.

سرعت انتشار مطالب در فضای مجازی لحظه‌ای انجام می‌شود و روزانه هزاران مطلب از مسائل مختلف کشور حتی در دورترین نقاط در این فضا مخابره می‌شود.

در این میان عده‌ای از فعالین فضای مجازی که مخاطبینی را همراه خود دارند با انتشار شایعاتی امنیت روانی مردم را مورد خدشه قرار می‌دهند.

در مورد اخیر که خبر از حادثه‌ای در اطراف حرم مطهر شاه چراغ در فضای مجازی منتشر شد که فرمانده انتظامی استان فارس مردم را به آرامش دعوت کرد و علت شنیده شدن صدای تیراندازی را تشریح کرد در این میان، اما عده‌ای در فضای مجازی سعی داشتند با انتشار اخبار کذب رعب و وحشت ایجاد کنند.

این موضوع فقط به همین یک مورد خلاصه نمی‌شود و در موارد متعدد شاهد موج سواری شایعه سازان بوده‌ایم که در این خصوص اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تلاش ما این بوده که با تذکر و هشدار و در مواردی با احضار و در مواردی با جلب و احضار بتوانیم فضای مجازی و حقیقی را مدیریت کنیم و باید فضای مجازی را مدیریت کنیم و اجازه ندهیم، زمینه‌های سوءاستفاده از آن فراهم شود.

جهانگیر گفت: پس از هر اقدام موثری که در کشور شد از جمله پس از عملیات وعده صادق، پس از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور شهید و یا در مقاطعی که انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و اخیرا انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد شاهد بودیم در این بزنگاه‌های حساس، افرادی در حال شایعه‌سازی و فضاسازی منفی و ترویج شایعات هدفمند هستند.

وی گفت: دادستانی کل کشور به این موضوع قاطعانه ورود کرده به تمامی دادستان‌های کشور اعلام شد که این موضوع را رصد کنند و در معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور، تلاش شد با تذکر و سپس احضار و در صورت ادامه روند فعالیت‌های مجرمانه با تشکیل پرونده موضوع دنبال شود.

جهانگیر اظهار کرد: سی نفر در زمینه شایعات در فضای مجازی احضار شدند و از دستگاه‌های مختلف درخواست شده تا اگر مشاهده کردند که پیرامون دستگاهی شایعاتی مطرح می‌شود و خدمات را زیر سوال می‌برد، شکایت کنید.

مخاطبین بار‌ها با ارسال پیام، مطالبه جدی برخورد با این افراد را دارند که در فضای مجازی با انتشار مطالب کذب امنیت روانی مردم را مورد خدشه قرار می‌دهند.

خبرنگار: حسین قربانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
به‌ شرطي که این جدیت براي همه باشد نه فقط مردم
رئیس بانک مرکزی جلوي دوربین زنده رسانه دی ماه ۴۰۲ خبر از تولید و عرضه سکه‌ جديد بدون تاريخ و فروش آن در سامانه خبر دادند
۸ ماه گذشت خبری نيست
چه کسی مسئول پاسخگویی به مردم هستند که با سخنان افرادی این چنینی باعث التهاب در بازار و تورم‌ ایجاد شده هستند
روزی که اين آقا خبر اعلام کرد سکه ۳۴ میلیون بود و تا ۳۱ میلیون پایین آمد اما به‌ مرور زمان وقتی معلوم شد دروغی بیش نیست سکه تا ۴۵ میلیون افزایش پيدا کرد
چرا هیچ ارگانی مسئول سخنان گفته شده‌ از زبان مسئولان نیست فقط به مردم کار دارید که حرف حق می زنند!؟؟
ناشناس
۰۸:۳۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
با کسانی که امنیت روانی مردم را در بخش سیاسی هم به هم می‌زنند برخورد کنید مثلا با حسن روحانی که سه سال خدمات شهید رئیسی را تعبیر به سه سال فلاکت کرد،
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
آره دقیقا کمبوددارو وشیرخشک وسوزن انسولین وگرانی سرسام آور وگوشت ۹۰۰تومنی دلار ۷۰ ازخدمات ارزنده دولت سیزدهم هست تاریخ ثبت کند تا ملت بدانند چه خدماتی صورت گرفت