سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بایدن: بزودی مدیر جدیدی برای سرویس مخفی آمریکا تعیین می‌کنم

رئیس جمهور آمریکا گفت: قصد دارم که بزودی مدیر جدیدی برای سرویس مخفی آمریکا تعیین کنم.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در واکنش به کناره‌گیری مدیر سرویس مخفی امریکا گفت که از خدمات وی برای سرویس مخفی قدردانی می‌کند.

وی در ادامه گفت: «قصد دارم که بزودی مدیر جدیدی برای سرویس مخفی آمریکا تعیین کنم.

ساعتی پیش بود که مدیر سرویس مخفی آمریکا کیمبرلی چیتل اعلام کرد از سمت خود استعفا می‌کند.

او که سابقه ۲۸ ساله خدمت در سرویس مخفی را دارد، در روز‌های اخیر با فشار فزاینده برای کناره‌گیری مواجه شده بود، اما اصرار داشت که در سمتش باقی می‌ماند.

چیتل دوشنبه در جلسه کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا اذعان کرد که سرویس مخفی در حفاظت از ترامپ در تجمع انتخاباتی پنسیلوانیا شکست خورد.

فردا  درباره چگونگی پایان دادن به ماموریتم برای ملت آمریکا صحبت خواهم کرد

بایدن در ادامه سخنانش گفت: «فردا از کاخ سفید برای مردم آمریکا در خصوص چیزی که در انتظار ماست و چگونگی پایان دادن به ماموریتم برای ملت آمریکا صحبت خواهم کرد».

پیش از این نیز «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا گفت که جو بایدن در مدت باقی مانده از ریاست جمهوری خود برای تحقق صلح در خاورمیانه و آتش‌بس در غزه تلاش خواهد کرد.

وی در ادامه سخنانش از «کامالا هریس» معاون بایدن که در حال حاضر مهمترین گزینه تصدی پست نامزدی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست، حمایت کرد و گفت هریس سیاست خارجی آمریکا را به پیش می‌برد.

این در حالی است که میزان کمک‌های مالی جمع‌آوری شده از سوی ستاد انتخاباتی کامالا هریس، معاون جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ظرف مدت ۲۴ ساعت با رسیدن به عدد ۸۱ میلیون دلار در نوع خود رکورد زنی بزرگی کرد.

به گزارش هافینگتن پست، پس از آنکه جو بایدن، کناره‌گیری‌اش از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا را اعلام کرد، ستاد انتخاباتی هریس تنها در یک روز بالاترین میزان کمک‌های مالی را به دست آورد. 

در بیانیه ستاد انتخاباتی هریس از مبلغ جمع‌آوری شده به عنوان بیشترین کمک مالی به یک نامزد ظرف مدت یک روز در تاریخ آمریکا یاد شده است.

گفته می‌شود، کمک‌های مالی ارائه شده شامل کمیته ملی دموکرات و کمیته‌های مشترک جذب و جمع‌آوری کمک‌های مالی می‌شود.

این در حالی است که پیشتر ستاد انتخاباتی ترامپ، عنوان کرده بود از زمان محکومیتش در ماجرای پرونده حق السکوت هودارانش ۵۳ میلیون دلار کمک مالی ارائه کرده‌اند و ادعا می‌کرد، این مبلغ رکورد کمک‌های آنلاین را برای جمهوری‌خواهان شکسته است.

کمپین انتخاباتی هریس عنوان کرده است که بخش گسترده مبلغ جمع‌آوری شده از سوی ۸۸۸ هزار اهدا کننده مردمی است که ۶۰ درصدشان برای اولین بار به کمپین انتخاباتی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ کمک کرده‌اند. 

طبق ادعای مطرح شده از سوی کمپین انتخاباتی هریس، حدود ۴۳ هزار نفر پس از نامزدی هریس برای انتخابات ریاست‌جمهوری اقدام به کمک مالی کرده‌اند و از این تعداد، نصفشان هم قصد دارند، کمک‌های مالی‌شان را به صورت هفتگی به کمپین انتخاباتی ارائه کنند.

کوین مونوز، سخنگوی ستاد انتخاباتی هریس با اشاره به افزایش گسترده کمک‌هالی مالی به این کمپین عنوان کرده است: حجم گسترده حمایت از هریس نشان‌دهنده ذوق و اشتیاق و انرژی مردم آمریکا برای حمایت از وی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور است تا نتیجه را به نفع خود به پایان برسانند. 

وی همچنین به این موضوع اشاره کرده است که دونالد ترامپ با برنامه‌های تفرقه‌انگیز و نه چندان جذابش نمی‌تواند در برابر سوابق و دیدگاه معاون رئیس‌جمهور آمریکا ایستادگی کند.

افزایش میزان محبوبیت هریس، موجب تشدید نگرانی جمهوری‌خواهان نسبت به آینده روند انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور شده است، طوری که برخی از آنها سعی کرده‌اند با این ادعا که نامزدی وی غیرقانونی بوده و امکان آن وجود ندارد، مانع از ورود هریس به انتخابات ریاست‌جمهوری شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.