سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اضافه شدن ۹۰۰ ایستگاه شارژ خودرو برقی تا پایان سال

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: با تدبیر مدیریت شهری تا پایان سال ۹۰۰ ایستگاه شارژ خودرو دیگر اضافه خواهد شد و با این تعداد نزدیک به ۴۰ هزار دستگاه خودرو برقی را به راحتی می‌توانیم برای شارژ پوشش دهیم.

شادی مالکی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران امشب ۲ مرداد ۱۴۰۳ در برنامه تهران ۲۰ شبکه تهران گفت: یک دغدغه بزرگ در مدیریت شهری بحث فرسودگی ناوگان در حوزه حمل و نقل است. در تهران حدود ۸۰ هزار دستگاه تاکسی داریم که بیش از نیمی از اینها فرسوده هستند و به لحاظ آلودگی فنی و ایمنی دچار مشکل هستند و در شهر تردد می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران افزود: امسال یکی از اولویت‌های سازمان تاکسیرانی بحث نوسازی است و ما نوسازی را، هم با خودرو‌های تولید شرکت‌های داخل کشور «خودرو‌های دوگانه سوز و بنزینی» امسال سه خودرو پیشنهادی وجود دارد و نسبت به سال گذشته که صرفاً یک خودرو در طرح نوسازی مورد استفاده قرار می‌گرفت دو خودرو دیگر اضافه شده است که یک خبر خوب برای تاکسیرانان است این خودرو‌ها مربوط به ایران خودرو، کرمان موتور و فردا موتور هستند.

وی ادامه داد: این تنوع امسال ایجاد شد تا شرایط را بهتر کند در کنار اینها ما خودرو‌های برقی را هم داریم و به زودی وارد خواهند شد و شهرداری تهران با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل شرکت‌های داخلی تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت صنعت معدن و تجارت منعقد کردند که ذیل این توافقنامه موفقیت‌نامه‌هایی را سازمان تاکسی تاکسیرانی، با ۵ شرکت خودروساز داخلی منعقد کرد و تا به امروز موافقت نامه‌ها ۱۰ هزار دستگاه خودرو وارداتی برقی امضا شده و اولین بخش از این خودرو‌های برقی فراخوان آنها بر روی سایت سازمان گذاشته شده و هزار دستگاه هم هم اکنون در شهر تهران وارد شده اند و ۲۰۰ دستگاه از این خودرو‌ها پلاک تاکسی صادر و هم اکنون در سطح شهر در حال خدمات رسانی هستند.

مالکی گفت: خوشبختانه این تاکسی‌ها به صورت گردشی ویژه در سطح شهر در بخش‌های پرتراکم و پر ازدحام و دارای آلاینده و قسمت‌هایی که به خدمات ویژه نیازمند است مانند فرودگاه‌ها و راه آهن در حال فعالیت هستند و زیرساخت‌های شارژ هم در ۶ نقطه از سطح شهر برای این عزیزان مهیا شده، خدمات پس از فروش به ازای هر ۳۰۰ دستگاه خودرو در حال حاضر در سطح شهر دایر است و هیچگونه دغدغه‌ای از این بابت وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران افزود: با تدبیر مدیریت شهری تا پایان سال ۹۰۰ ایستگاه شارژ خودرو دیگر اضافه خواهد شد و با این تعداد نزدیک به ۴۰ هزار دستگاه خودرو برقی را به راحتی می‌توانیم پوشش بدهیم تا بتوانیم در بحث شارژ تاکسی‌های برقی مشکلی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: حرکت به سمت خودرو‌های برقی حرکت به سمت هوای پاک می‌باشد و یک دغدغه جدی در تمام کلان شهرهاست.

مالکی با اشاره به نوسازی ۴۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان امسال گفت: با توجه به توافق‌نامه‌هایی که با وزارت صمت داشتیم ما شاهد نوسازی ۴۰ هزار دستگاه خودرو خواهیم بود و تا پایان ۱۴۰۳ این مهم محقق خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران افزود: برای اولین بار در سازمان تاکسیرانی ما وام‌هایی را برای تعمیرات خودرو می‌دهیم بسیاری از تاکسی‌ها در تهران وجود دارند که نواقصی در بخش‌های ایمنی فنی و آلایندگی دارند، اما هنوز مشمول طرح نوسازی نمی‌شوند، چون باید خودرو به سن فرسودگی یا سن ۱۲ سال برسد.

وی ادامه داد: با توجه به نرخ اقلام و هزینه‌ها و شرایط اقتصادی بسیاری از رانندگان برای تعمیرات خودرو خودشان با مشکل مواجه بودند و نمی‌توانستند معاینه فنی دریافت بکنند امسال بر اساس موافقت‌نامه‌ای که با شرکت ایران خودرو و سایپا و همچنین با بانک رسالت داشتیم بر اساس این تفاهم نامه سه‌جانبه تسهیلاتی را برای تعمیرات خودرو تا سقف ۸۰ میلیون تومان برای خودرو‌های سواری و ۱۰۰ میلیون تومان برای خودرو‌های ون قائل شدیم.

مالکی افزود: راننده نیاز به پرداخت وجه ندارد و صرفاً با مراجعه به نمایندگی‌هایی که معرفی می‌شوند تعمیرات خودرو که انجام بشود صورت وضعیتی که نمایندگی به ما ارسال می‌کند را توسط بانک پرداخت می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ضمن اشاره به سقف میزان تسهیلات ارائه شده گفت: ما تا سقف ۵۰۰۰ دستگاه خودرو را برای تسهیلات تعمیرات خودرو امسال در نظر گرفتیم.

وی در پایان بیان کرد: برای خودرو‌های برقی با توجه به توافق‌نامه‌هایی که با شرکت خودروسازی داریم تسهیلاتی توسط شرکت خودروساز داده می‌شود به عنوان مثال برای خودروی برقی که در حال حاضر در حال ثبت نام هستیم ۶۰۰ میلیون تومان هم شرکت خودروساز با همین کارمزد ۸ درصد به راننده تسهیلات می‌دهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.