سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش کره‌شمالی به اظهار دوستی ترامپ: اهمیتی ندارد

کره‌شمالی در اولین واکنش به اظهارات نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر دوستی با «کیم جونگ اون» تاکید کرد که اظهارات ترامپ برای پیونگ‌یانگ اهمیتی ندارد.

دونالد ترامپ در سخنرانی اخیر خود در مجمع انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه برای پذیرش نامزدی این حزب برای انتخابات ریاست‌جمهوری تمایل آشکار خود را برای تعامل مجدد با کیم جونگ اون اعلام کرد.

وی در سخنرانی خود گفته بود: «من با کیم جونگ اون خیلی خوب کنار آمدم، خوب است که با کسی کنار بیایم که سلاح‌های هسته‌ای زیادی دارد یا چیز‌های دیگر. با او کنار آمدم و پرتاب موشک از کره شمالی را متوقف کردم. اکنون، کره شمالی دوباره در حال فعالیت است، اما زمانی که بازگردم، با او کنار می‌آیم. او هم دوست دارد من را ببیند. فکر کنم دلش برایم تنگ شده است.»

خبرگزاری مرکزی کره شمالی در حالی که در گزارشی نوشت اظهارات ترامپ باعث ایجاد اشتیاق به حفظ روابط کره شمالی و آمریکا شده، اما از آمریکا درخواست کرد تا برخورد مناسب‌تری نسبت به کره شمالی داشته باشد.

همزمان این خبرگزاری تاکید کرد که برای پیونگ یانگ اهمیتی ندارد که چه کسی برنده انتخابات در آمریکا شده و راهی کاخ سفید می‌شود.

منبع: نورنیوز

برچسب ها: ترامپ ، کره شمالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.