سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح خط لوله انتقال آب خام به بوستان جنگلی چیتگر 

خط لوله انتقال ۳۱۰۰ متر طول آب خام به بوستان جنگلی چیتگر با حضور مدیران شهری منطقه ۲۲ افتتاح شد.

عملیات لوله گذاری ۳۱۰۰ متر طول از کنتور آب خام خیابان هامون تا ضلع جنوبی بوستان سمن‌ها با هدف اهمیت بالای موضوع آبیاری درختان جهت انتقال آب خام به اتمام رسید. باتوجه به اهمیت بر احیاء بوستان جنگلی چیتگر، عملیات حفاری و لوله گذاری به قطر ۳۱۵ پلی‌اتیلن آب به متراژ ۳۱۰۰ مترطول با دبی ۲۰۰ لیتر برثانیه جهت آبیاری درختان جنگلی چیتگر افتتاح شد.

مسعود نصرتی شهردار منطقه ۲۲ گفت: امروز شاهد بهره برداری از تامین آب پارک چیتگر با ۳ کیلومتر لوله گذاری و دبی ۲۰۰ لیتر در ثانیه را شاهد هستیم و امیدواریم گذشته بی آب این فضا با یک برنامه کوتاه مدت جبران شود. جدا از این هفته گذشته از تصفیه خانه لوپ کاشان ۱۱ لیتر در ثانیه آب دریافت کردیم و از مجتمع شهید باقری ۲۰ لیتر در ثانیه که تا ۳۲ لیتر در ثانیه نیز قابل افزایش بود. امیدواریم تصفیه خانه خرگوش دره که قرارداد احداث آن اجرا شده و قنواتی که احیا شده نیز در برنامه کوتاه مدت راه بیفتد تا ما شاهد تامین ۵۰۰ لیتر آب در ثانیه برای پارک چیتگر باشیم تا این ۸۷۰ هکتار فضای سبز چیتگر با طراوت و شاداب مورد استفاده شهروندان قرار گیرد. 

وی افزود: آفاتی که در پارک جنگلی چیتگر از آنها نام برده می‌شود نتیجه کم آبی بود و با برنامه ریزی که صورت گرفته در کوتاه مدت مشکل آفت درختان نیز ریشه کن خواهد شد. در رابطه با تامین آب و حل این مشکل ۲۱۰ میلیارد تومان تامین مالی با دستور شهردار تهران انجام شده و قرار است با همکاری خیرین، سازمان‌های مردم نهاد و فعالان حوزه محیط زیست در یک برنامه ۵ ساله سالیانه ۵۰ هزار درخت به چیتگر اضافه شود و هزینه جاری نگهداری هم به عهده خیرین و فعالان حوزه محیط زیست باشد.

نصرتی با بیان اینکه گونه‌های درختی و نحوه آبیاری بوستان چیتگر برای ۴۰ تا ۵۰ سال گذشته است و امروز باید شرایط آن تغییر کند، عنوان کرد: ما مطالعاتی را در این زمینه برای تغییرات از لحالط آبیاری و نوع گونه‌های درختی آغاز کردیم تا با کاشت درختان پهن برگ با نگاه مقابله با آلودگی هوا این امانت را حفظ کنیم و ارتقا دهیم.

شهردار منطقه ۲۲ در پایان خاطرنشان کرد: بنا بر اعلام منابع طبیعی ۴۷۰۰ درخت در بوستان چیتگر خشک شده که ۸۱۲ اصله از آن را خارج کردند. تلاش این است که تعدادی از این درختان که احتمال بازگشت آنها وجود دارد حفظ شوند. ضمن اینکه شهرداری منطقه در ماه گذشته ۲ هزار درخت با بن بالا جایگزین کرده است.

برچسب ها: انتقال آب ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.