سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس ستاد اربعین شرکت ملی پست:

گذرنامه زائران اربعین باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد

شریف زاده گفت: در زمان سفر به عراق و شرکت در پیاده‌روی اربعین، گذرنامه زائران باید دارای حداقل شش ماه اعتبار باشد.

سعید شریف زاده عضو هیت مدیره شرکت ملی پست با اشاره به اقدامات ستاد اربعین شرکت ملی پست در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ گفت: مقام عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، قائم مقام خود را در امور ارتباطات، به عنوان رئیس ستاد اربعین منصوب کردند. تمام شرکت‌های وابسته با راهبری او، ستاد اربعین و ماموریت‌های این ستاد را دنبال می‌کنند. 

او افزود: بیشترین تلاش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت دسترسی سریع و راحت زائرین و شرکت کنندگان در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به اینترنت است که بتوانند از امکانات آن استفاده کنند. فعالیت‌های مختلفی در جهت راه اندازی فیبر نوری و توسعه آن تعریف شده که با استقرار و تجهیزاتی کردن آن دسترسی زائران به اینترنت آسان‌تر می‌شود.

شریف زاده بیان کرد: مهمترین و عمده ماموریتی که برای شرکت پست مشخص شده در جهت ارسال گذرنامه‌های مربوطه به زائرین است که معمولا در دو ماه منتهی به اربعین از ترافیک قابل توجهی برخوردار بوده که برای رفع این مشکل برنامه ریزی صورت گرفته است.

رییس ستاد اربعین شرکت ملی پست گفت: با توجه به اینکه در زمان سفر به عراق و شرکت در پیاده روی اربعین، گذرنامه زائران باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد، مسافران عتبات عالیات در صورت نیاز به تمدیه گذرنامه از همین حالا اقدام کنند. تمام امکانات پست در سراسر کشور، برای ارایه خدمت به زائران حسینی و تحویل به موقع گذرنامه‌ها آماده شده است.

او با اشاره به ارایه سرویس پست یافته در طول مسیر راهپیمایی اربعین در دوسال گذشته، گفت: ارایه این سرویس امسال به این صورت است که مدارک و اشیا گمشده توسط یابنده، تحویل نمایندگی کنسولگری‌ها، سفارتخانه‌ها، سازمان حج و زیارت، ستاد عتبات عالیات و موکب‌های منتحب در طول مسیر پیاده روی می‌شود. پست این اشیا و مدارک را از نمایندگی‌ها دریافت کرده و در داخل کشور به آدرس مالک ارسال می‌کند.

رییس ستاد اربعین شرکت ملی پست اظهار کرد: سال گذشته تنها اسناد و مدارک مفقودی زائران یافت شده به آنها بازگردانده می‌شد، اما امسال تلفن همراه و کوله پشتی مفقودی زائرین یافت شده در عراق بعد از بازگشت به وطن در خاک ایران به آنها بازگردانده می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.