سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آماده باش مراکز درمانی لرستان برای مقابله با تب دنگی

استاندار لرستان گفت: موردی از ابتلا به تب دنگی در استان گزارش نشده، اما ایمن سازی در مقابل پشه آئدس و آماده باش بیمارستان‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

ابو طالب شفقت دوم مرداد ماه در جلسه‌ی شورای پدافند غیرعامل استان عنوان کرد: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان باید برای مقابله با خطرات احتمالی ناشی از شیوع تب دنگی و مشاهده پشه آئدس در حالت آماده باش قرار گیرند.

وی همچنین با بیان اینکه مصونیت سازی همه جانبه نیازمند آمادگی مردمی است افزود: دشمن در تمامی حوزه‌ها از جمله جنگ شناختی، ترکیبی و حوزه پدافند غیرعامل کشور را مورد حمله قرار می‌دهد و زمانی قدرت ما در این حوزه افزایش می‌یابد که آن را مردمی کنیم و به عنوان یک مطالبه، فرهنگ سازی شود.

استاندار مفهوم کلی پدافند غیرعامل را قدرت همه جانبه و نفوذ ناپذیری دانست و بیان کرد: در پدافند غیرعامل برنامه ریزی‌های از قبل طراحی شده آسیب‌ها را کاهش می‌دهد بنابراین تقویت زیرساخت‌ها ضروری و برگزاری زمایش‌های پدافندی به منظور کاهش خسارات حملات دشمن به زیرساخت‌ها موثر است.

شفقت ادامه داد: در بحث‌های پدافندی، حفظ آمادگی برای مواجهه با بحران‌های احتمالی بسیار مهم تلقی می‌شود و حتی امن‌ترین کشور‌های دنیا نیز به این موضوع توجه ویژه دارند، به همین دلیل ضرورت دارد در ایران که همواره مورد تهدید قرار گرفته است آمادگی برای مقابله با هر بحرانی وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه مبارزات دشمن همه‌جانبه و آماده باش در تمامی حوزه‌ها لازم می‌باشد افزود:جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور و جامعه شیعی همواره مورد تهدید دشمن بوده بنابراین به روز بودن و آمادگی کامل برای ایمن سازی بیشتر و مقابله با تهدیدات ضروری است.

این جلسه با حضور محمد علی قمی معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور، معاونین سیاسی امنیتی و اقتصادی استاندار، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

برچسب ها: استانداری ، لرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.