سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفت فقره کلاهبرداری اینترنتی در اردکان

فرمانده انتظامی شهرستان اردکان، از هفت فقره فیشینگ و خالی کردن حساب شهروندان با شیوه ارسال پیامک جعلی ابلاغیه قضائی و دریافت خدمات کمک معیشتی در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ شهرام طولابی نژاد فرمانده انتظامی شهرستان اردکان گفت: در پی ارجاع  هفت فقره کلاهبرداری اینترنتی به پلیس فتا اردکان، رسیدگی به این پرونده با فوریت در دستورکار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های اولیه ماموران حکایت از این داشت که مال باختگان پس از دریافت پیامکی با عنوان اینکه "از شما شکایتی در مراجع قضائی ثبت شده است، برای مشاهده وارد لینک زیر شوید" یا "برای دریافت خدمات کمک معیشتی وارد لینک زیر شوید" به درگاه جعلی کلاهبرداران وارد و اطلاعات بانکی خود را وارد کرده و بلافاصله مبالغی از حسابشان برداشت شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اردکان افزود: بلافاصله با توجه به اهمیت موضوع کارشناسان پلیس فتا، ضمن هماهنگی قضائی، با انجام اقدامات فنی و پلیسی و کار شبانه روزی موفق شدند در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به توقیف کل وجوه کلاهبرداری شده اقدام و به حساب مالباختگان برگردانند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه میزان کلاهبرداری یک میلیارد و ششصد میلیون ریال بوده، در پایان به کاربران اینترنتی توصیه کرد: شهروندان قبل از وارد شدن به لینک‌های آلوده به منبع ارسال کننده پیام توجه کافی نموده و کلیه پیام‌های ارسالی از سوی شماره‌های شخصی که دارای لینک ورود به بستر اینترنت بوده را کلاهبرداری تلقی نمایند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.