سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسپرین و آنتی بیوتیک نباید در بیماری ویروسی تب دنگی مصرف شود

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بیماری تب دنگی یک عارضه ویروسی بوده و داروی اختصاصی ندارد و بهتر است از آسپرین استفاده نشود.

حسین فرشیدی٬ معاون بهداشت وزارت بهداشت در ارتباط زنده با شبکه خبر در خصوص آخرین وضعیت بیماری تب دنگی گفت: تب دنگی در تهران فقط یک مورد شناسایی شده که مسافر بوده است و در تهران نیز پشه آئدس پیدا نشده است.

وی بیان کرد: بارندگی منجر به فعالیت تخم پشه محیط گرم همراه هوای شرجی برای فعالیت و تخم ریزی پشه آئدس مناسب است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد:  استان های آذربایجان های شرقی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، گلستان، ، مازندران، گیلان، اردبیل و قزوین آلودگی و شناسایی و اقدامات لازم در این خصوص انجام شده است.

فرشیدی افزود: خارش، تب، استخوان درد، بدن درد در ناحیه چشم و پیشانی همچنین احساس خستگی از جمله علائم احتمالی بیماری تب دنگی در افراد است. بررسی ها نشان می‌دهد که ۲۰ درصد از مبتلایان دچار علامت واضح می‌شوند و از میان افراد حدود ۵ درصد دچار علائم شدید شده که تنها نیم درصد از این بیماران فوت می کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: بیماری تب دنگی یک عارضه ویروسی بوده و داروی اختصاصی ندارد و بهتر است از آسپرین استفاده نشده و آنتی بیوتیکی برای این بیماری اثربخش نیست.کودکان، مادران باردار، سالمندان و گروه های در معرض خطر بابد بیشتر از خود مراقبت کنند. مناطقی از کشور به وفور پشه دیده شده اما اکنون مشاهده نمی‌شود.

فرشیدی گفت: اکنون ۱۵۲ مورد مبتلا به بیماری تب دنگی داریم که تنها بک مورد فوتی داشته‌ایم. مناطقی از کشور به وفور پشه دیده شده اما اکنون این پشه در این منطاق مشاهده نمی شود. بارش باران احتمال باز شدن تخم ها و رشد پشه آئدس را منجر خواهد شد.

برچسب ها: تب دنگی ، پشه آئدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.