سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاهبرداری در پوشش دست فروش

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری کلاهبرداری که با پوشش دست فروش در ایستگاه‌های مترو از شهروندان کلاهبرداری می‌نمود خبر داد.

سرهنگ"علی قاسم پور" رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری به شیوه برداشت مبلغ اضافه از کارت بانکیشان و یا اعلام ناموفق بودن تراکنش توسط فردی که در مترو دست فروشی می‌کرد، پیگیری موضوع و دستگیری سارق در دستور کار پلیس مترو قرار گرفت.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: ماموران پس از بازبینی دوربین‌های مداربسته و اقدامات فنی پلیسی، متوجه شدند سارق با فریب دادن افراد و اعلام ناموفق بودن تراکنش یا اضافه نمودن چند صفر به مبلغ خرید و کشیدن مجدد کارت بانکی از آن‌ها مبلغ بیشتری دریافت می‌نماید که با اقدامات فنی پلیسی و شیوه‌های نوین کشف جرم هویت سارق ۱۸ ساله که از اتباع کشور همسایه بوده شناسایی و تصویر متهم در اختیار تمامی واحد‌های انتظامی و عملیاتی پلیس مترو در تمامی ایستگاه‌ها قرار گرفت.

سرهنگ قاسم پور ادامه داد: متهم در یکی از ایستگاه‌های مترو در حین دست فروشی و سرقت از شهروندان رویت که بلافاصله دستگیر و به کلانتری منتقل شد که در بازرسی از متهم تعداد ۱۰ عدد کارت بانکی متعلق به شهروندان و ۳ عدد دستگاه کارتخوان کشف شد.

وی ابراز داشتند: متهم به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری و فریب دادن شهروندان با همدستی یکی از دوستان اعتراف و اقرار کرد، در پایان روز درآمد حاصل از سرقت از شهروندان را بین خود تقسیم می‌کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم تا کنون ۳ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده اند و ۴۰۰ میلیون ریال نیز بعد از متوجه شدن شهروندان در حالی که چاره‌ای جز برگرداندن وجه اضافی نداشته، رد مال نموده اند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۰ نفر از مال باخته شناسایی شده است افزود: دستگیری همدست این سارق نیز در دستور کار پلیس قرار گرفت و متهم به همراه پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ قاسم پور در پایان به شهروندان توصیه کرد: از فروشگاه‌های معتبر خرید نکنند و حد الامکان از دست فروشان و یا افراد فاقد مجوز صنفی هستند خرید نکنند و رمز کارت بانکی خود را در اختیار کسی قرار ندهند تا از این دست اتفاقات جلوگیری شود و در صورت ناموفق بودن عملیات، حتما رسید چاپ شده توسط دستگاه پوز را بررسی نمایند.

برچسب ها: دستبرد سارق ، مترو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.