سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل ستاد دیه استان:

۲۵ زندانی جرایم غیر عمد در بوشهر آزاد شدند

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر گفت: مشارکت خیرین، بانک‌ها و رضایت شاکیان باعث آزادی ۲۵ نفر از زندانیان جرایم مالی از زندان مرکزی بوشهر شد.

سید اسماعیل موسوی در آئین آزادی این شمار از زندانیان مالی بوشهر اظهار کرد: بدهی این زندانیان چند میلیارد تومان بود که سال‌ها به‌دلیل پرداخت نکردن بدهی خود به شاکیان با وجود اینکه مجازات حبس آنان به اتمام رسیده بود ولی همچنان در حبس بودند که نیاز به رضایت شاکیان داشتند.

وی افزود: در این راستا با پرداخت ۶ میلیارد ریال و رضایت شاکیان، این شمار زندانی آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر با قدرانی از اقدامات دستگاه قضایی، شورای حل اختلاف و زندان مرکزی بوشهر تصریح کرد: هم اینکه تعدادی زندانی جرایم مالی منتظر کمک خیرین برای آزادی هستند و بخشی از این افراد به سبب عدم پرداخت نفقه و مهریه و تعداد دیگری هم به‌دلیل بدهی در بخش‌های دیگر تحمل حبس می‌کنند که مشمول آزادی با پرداخت بدهی به شاکیان هستند.

موسوی ادامه داد:امسال تاکنون ۷۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی از زندان‌های استان بوشهر با مشارکت خیرین، ستاد دیه و گذشت شاکیان آزاد شده اند.

وی یادآور شد: همچنین با پیگیری شورای حل اختلاف و کمیته صلح و سازش زندان‌های استان و گذشت اولیای دم، در سال جاری تاکنون پنج زندانی محکوم به قصاص نفس از مرگ رهایی یافتند و به آغوش خانواده بازگشته اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.