سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبارزه با فساد نصحیت بردار نیست

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: جلوگیری از فساد نصیحت بردار نیست و باید به صورت هماهنگ، قاعده‌مند و علمی با آن مبارزه شود چرا که مقام معظم رهبری نیز از این موضوع به عنوان اژد‌های هفت سر یاد می‌کنند.

حجت الاسلام علی مصطفوی نیا رییس کل دادگستری استان قزوین در مراسم تکریم و معارفه بازرس کل استان قزوین که با حضور رییس سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، گفت: وضعیت فساد از قرص، شربت و آمپول گذشته و نوبت به عمل جراحی رسیده است و باید برای مبارزه با فساد دست به کار شویم و مواظب باشیم تا دستگاه‌های نظارتی و قضایی استان را در مقابله با فساد ضعیف نشان ندهند.

وی ادامه داد: مردم استان قزوین از دستگاه قضایی انتظارات بسیاری دارند و آنها را چشمان بیدار نظام می‌دانند و موضوع پیشگیری در این رابطه برای ما یک اصل اساسی و حیاتی به شمار می‌رود و قانون و دستگاه‌های اجرایی نیز باید برای مردم فعال باشند.

حجت الاسلام مصطفوی نیا یادآور شد: اگر نظام اداری سست باشد، نظام سیاسی نیز سست خواهد شد از این رو تبیین و روشنگری قوانین امری لازم و ضروری به حساب می‌آید.

به گفته این مسئول قضایی، وظیفه دستگاه نظارتی آن است که واقعیت‌ها را برای مدیران و دستگاه‌ها بیان کند و زمانی که این واقعیت‌ها بیان شد نبایستی برای خطا‌های صورت گرفته توجیه گر باشیم چرا که این مساله برخلاف منویات رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: شهیدان برای از بین رفتن اختلاس، رشوه، انحرافات بودجه‌ای و تضییع حقوق بیت المال جان شیرین خود را فدا کردند و این مسائل برای آنها بسیار مهم بود و از این رو برای حفظ ارزش‌های اسلامی فدایی انقلاب شدند.

حجت الاسلام مصطفوی نیا با بیان اینکه رشوه در تعابیر اسلامی به معنای خوردن غذایی است که از دهان مار گرفته شده، تاکید کرد: قرار نیست کمبود دریافت حقوق و مزایای کارمندان به جایی برسد که عامل مهمی در دریافت رشوه باشد و دستگاه قضایی وظیفه تعیین حقوق را ندارد بلکه با متخلفان به شدت برخورد می‌کند.

رییس کل دادگستری استان قزوین به نقش دشمن در ناامیدی مردم به وضعیت امروز جامعه اشاره کرد و گفت: امروز دشمن تمام همت خود را در جهت ناامیدی و دلسردی مردم نسبت به بهبود مسائل و مشکلات موجود به کار بسته و اگر هر شخصی ترویج کننده ناامیدی باشد در میدان دشمن بازی می‌کند و باید تفهیم شود که مردم را نباید به ارزش‌های نظام سست و ناامید کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.