سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع آوری تمامی فلر‌های گازی غرب و شرق کارون تا پایان سال

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت:از جمع آوری تمامی فلر‌های گازی غرب و شرق کارون تا پایان سال خبر داد.

مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت  صنایع پتروشیمی در نشست خبری گفت:اگر از حرکت صنعت پتروشیمی غافل باشیم باید هزینه های زیادی را متحمل شویم،ظرفیت صنعت پتروشیمی با بهره‌برداری از چند طرح پتروشیمی در آینده نزدیک، جهش قابل توجهی خواهد داشت همچنین یکی از موضوعات مهم که در  این دولت پیگیری شد خاموشی فلرهای گازی بود.

او افزود:طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمامی گازهای همراه غرب و شرق کارون تا پایان سال آینده جمع آوری خواهد شد که سالیانه ۲۵۰ میلیون متر مکعب از این گازها جمع آوری خواهد شد.

شاهمیرزایی افزود:شرکت ملی صنایع پتروشیمی به حمایت قاطع از اجرای طرح‌های ان‌جی‌ال مانند ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ و ان‌جی‌ال ۳۲۰۰  متعهد است و امیدوارم با پیگیری شورای معاونان وزارت نفت، چالش‌های موجود در مسیر اجرا و تکمیل این طرح‌ها به‌زودی رفع شوند.

به گفته معاون وزیر نفت، متاسفانه بیش از ۱۱۵ سال بود که فلرهای گازی ثروت کشور را هدف می داد.

شاهمیرزایی تصریح کرد:در حال حاضر ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی ایران با سبد متنوعی از محصولات از مرز ۹۵ میلیون تن در سال عبور کرده است،بهره‌برداری رسمی از ۶ طرح پتروشیمی در هفته گذشته و نیز برنامه افتتاح ۱۵ طرح دیگر تا پایان امسال، مجموع ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی به سالانه ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد.

به گفته معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، تأمین بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد از مواد اولیه صنایع دارویی کشور است به طوری که اگر  زنجیره تأمین دارو را از مواد پایه و پتروشیمی به مواد مؤثره دارویی با تولید حد واسط‌ها متصل کنیم، گام بزرگی در خودکفایی دارو در کشور برداشته‌ایم.

صدرصد پیش نیاز صنعت پتروشیمی در گذشته ما وابستگی به خارج از کشور داشتیم،در بخش طراحی هم ما با مشکل مواجه بودیم ولی بعداز انقلاب اسلامی صنعت پتروشیمی کشور خودکفا شد.

شاه میرزایی با اشاره به روند پرشتاب توسعه صنعت پتروشیمی ایران، یادآور شد: ظرفیت تولید این صنعت در سال (۱۴۰۲) از مرز ۹۵ میلیون تن عبور کرد و این ظرفیت تا پایان امسال بیش از ۱۰۰ میلیون تن خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه ۹۷ درصد از کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و صنایع معدنی داخلی‌سازی شده است، گفت: آمادگی کامل داریم تا با همسایگان و کشورهای همسو در زمینه‌های طراحی، اجرا، راه‌اندازی و بهره‌برداری، تعمیرات و نگهداشت تجهیزات و نیز تولید انواع فناوری‌ها و کاتالیست‌های مورد نیاز همکاری کنیم.

خبرنگار:رضا زارع 

برچسب ها: فلر گازی ، پتروشیمی‌
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
گازهای فلر پالایشگاه شازند جمع آوری شوند