سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشجویان حقوق با حضور درشعب دادگاه پای درس عملی قضات نشستند

دانشجویان رشته حقوق دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور در شعب محاکم حقوقی در جریان روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی قرار گرفتند.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان در حاشیه این تور علمی گفت: در این تور علمی و آموزشی چهارساعته، دانشجویان در گروه‌های چند نفره با حضور در تعدادی از شعب دادگاه حقوقی، کیفری و اجرای احکام از نزدیک و به صورت چهره به چهره با قضات، کارمندان عدلیه دیدار کرده و مباحث علمی خود را مطرح کردند.

اکبر مختاری بیان کرد: به منظور آگاهی بخشی در زمینه‌های تخصصی مرتبط با رشته شغلی حقوق، این دومین بازدید علمی و آموزشی دانشجویان از شعب دادگاه‌های کرمان می‌باشد که در قالب تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه باهنر و معاونت منابع انسانی دادگستری کرمان ترتیب داده شده است.

وی از لزوم افزایش دانش عملی دانشجویان حقوق در کنار دانش تئوری سخن گفت و بیان کرد: دانشجویان رشته حقوق نباید تنها به تدریس استاد بسنده کنند و بایستی زمینه‌هایی فراهم شود تا دانشجویان علاقه‌مند بتوانند در طول تحصیل، به صورت حضوری از دانش و تجربه کاری قضات، وکلا و حقوقدانان بهره‌مند شوند.

این مقام قضائی از آمادگی کامل دادگستری کرمان در جهت تعامل با دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: همچنین طبق تفاهم نامه همکاری فیمابین دادگستری و دانشگاه باهنر مقرر شده است تا دانشجویان حقوق دوره‌های کارآموزی خود را در مجتمع‌ها ومحاکم قضائی و تحت آموزش قضات سپری کنند.

برچسب ها: محاکم ، دانشجویان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.