سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگهداري گياهان آپارتماني موجب کاهش آلاينده هاي داخل منزل مي شود

يک متخصص طب کار براي کاهش آلاينده هاي داخل منزل توصيه کرد گياهان آپارتماني در منزل نگهداري کنيد.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر زيبا لوک زاده، متخصص طب کار  گفت: يکي از راههاي افزايش کيفيت هواي داخل منزل استفاده از گياهان آپارتماني در فضاي خانه است چرا که اين گياهان نوعي فيلترهاي طبيعي جهت تصفيه هوا محسوب مي شوند و در کاهش آلودگي هوا بسيار موثرند بنابراين توصيه مي شود افراد انواع گياهان و گل هاي آپارتماني را در منزل نگهداري کنند.

اين متخصص طب کار اظهارداشت: وقتي صحبت از هواي پاک مي شود آلاينده هاي هوا از جمله خيابان هاي شلوغ و پر ترافيک سطح شهر و در کل هواي بيرون از منزل در ذهن تداعي مي شود درحالي که هواي داخل منزل نيز از اهميت به سزائي برخوردار است. به عبارت ديگر 80 تا 90 درصد افراد جامعه همچون بيماران، سالمندان، زنان خانه دار و اطفال بيشترين زمان و وقت خود را در فضاهاي بسته همچون منزل مي گذرانند بنابراين افزايش کيفيت داخل منزل اهميت دوچنداني پيدا مي کند.

وي با اشاره به راهکارهاي کاهش آلودگي داخل منزل، تصريح کرد: افرادسعي کنند رطوبت هواي داخل منزل را 30 تا 50 درصد حفظ کنند و در فصل تابستان از دستگاه هاي مرطوب کننده در منزل استفاده کنند.

دکتر لوک زاده توصيه کرد: افرادي که در مناطق داراي آب و هواي خشک زندگي مي کنند نيز مي توانند در فصل زمستان از دستگاه هاي مرطوب کننده استفاده کنند.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي يزد افزود: از ديگر راههاي افزايش کيفيت هواي داخل منزل استفاده از گياهان آپارتماني در فضاي خانه است چرا که اين گياهان نوعي فيلترهاي طبيعي براي تصفيه هوا محسوب مي شوند و در کاهش آلودگي هوا بسيار موثرند بنابراين توصيه مي شود افراد انواع گياهان و گل هاي آپارتماني را در منزل نگهداري کنند.

دکتر لوک زاده با اشاره به اين مطلب که لوازم و وسايل داخل اتاق خواب به لحاظ جذب گرد و غبار مي توانند از ديگر آلاينده هاي هواي منزل باشند، توصيه کرد: ملحفه ها و رختخواب مرتب شستشو داده شود و لوازم اتاق، مبلمان و فرش مرتب گردگيري و جارو شوند.

اين استاديار دانشگاه ادامه داد: اتاق نشيمن نيز از ديگر مکان هاي تجمع آلاينده هاي است که براي افزايش کيفيت هواي آن بايد تهويه مناسب صورت گيرد و هوا مرتب جريان داشته باشد.

اين متخصص طب کار در ادامه با اشاره به دود سيگار به عنوان ديگر آلاينده هواي داخل منزل گفت: استعمال سيگار منجر به بيماري هاي تنفسي براي کودکان مي شود و از طرف ديگر مبتلايان به بيماري تنفسي بيماري شان تشديد شود بنابراين توصيه مي شود به هيچ عنوان داخل فضاي بسته استعمال سيگار صورت نگيرد./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.