سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت نام ۲۰ هزار دانش‌آموز یزدی برای سرویس مدرسه

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت: در حال حاضر ۱۹ هزار و ۵۲۱ دانش‌آموز در یزد برای سرویس مدرسه در سامانه سپند ثبت‌نام کردند.

 مهدی فعالی رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت: با توجه به اینکه برای ثبت‌نام سه مرحله باید انجام می‌گرفت یعنی ابتدا باید والدین ثبت‌نام انجام می‌دادند، سپس در مرحله دوم ثبت‌نام دانش‌آموزان انجام می‌شد و در مرحله سوم هم تخصیص سرویس برای دانش‌آموز انجام می‌شد که تقریباً ۱۵ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز سه مرحله ثبت‌نام در سامانه سپند را انجام دادند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد تصریح کرد: حدود ۴ هزار دانش‌آموز ثبت‌نامی در سامانه سپند، مرحله سوم ثبت‌نام که تخصیص نوع سرویس به دانش‌آموز بوده را انجام ندادند و مشخصص نکردند که دانش‌آموز کدام نوع سرویس سواری، مینی‌بوس و یا ون را در نظر دارد.

فعالی گفت: با توجه به اینکه نتایج آزمون ورودی یک سری مدارس هنوز مشخص نشده است تعدادی از دانش‌آموزان نتوانستند برای سرویس مدرسه ثبت نام کنند و یک تعدادی هم بنا بر دلایل دیگری هنوز ثبت‌نام در سامانه سپند را انجام نداده‌اند، بنابراین فرجه‌ای جدید در ماه مرداد تعیین می‌شود تا همه دانش‌آموزانی که به سرویس مدرسه احتیاج دارند ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: با ثبت‌نام دانش‌آموزان در بازه زمانی جدید، تا نیمه مردادماه مشخص می‌شود که چه تعداد دانش‌آموز در خواست سرویس مدرسه دارند و برای برقراری سرویس‌ها به چه تعداد خودرو نیاز است.

فعالی با بیان اینکه ثبت‌نام رانندگان متقاضی سرویس مدرسه توسط شرکت‌ها انجام می‌شود، افزود: تعداد قابل توجهی راننده سواری تاکنون ثبت نام کردند که تقریباً ۵۰ درصد نیاز به سرویس را پاسخگوست و از نظر تعداد سواری مورد نیاز مشکل خاصی نیست و ثبت‌نام ۲۶ ون و حدود ۳۰۰ مینی‌بوس هم در این زمینه توسط شرکت‌ها انجام شده است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد ادامه داد: با توجه به آمار موجود به نظر مشکل خاص و حادی در زمینه سرویس مدارس وجود ندارد البته به این معنی نیست که مشکلات در این زمینه به صفر رسیده باشد بلکه مشکل سرویس مدارس نزدیک به صفر و کمتر از سال‌های قبل خواهد بود.

وی با بیان اینکه نرخ سرویس مدرس حداکثر ۴۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: در سال گذشته نرخ سرویس مدرسه برای میانگین مسافت صفر تا پنج کیلومتر ۶ میلیون، بین پنج تا هشت کیلومتر ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار و برای هشت تا ۱۲ کیلومتر ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده بود که امسال تغییر پیدا کرده و خانواده‌هایی که میانگین مسافت منزل آنها تا مدرسه صفر تا هشت کیلومتر است، باید ۶ میلیون تومان ورودی بدهند و برای هر ۱۰۰ متری، ۶۰ هزار تومان بپردازند.

فعالی افزایش نرخ سرویس مدارس از ۱۰ تا حداکثر ۴۵ درصد عنوان کرد و ادامه داد: خانواده‌ای که میانگین منزل وی تا مدرسه تقریباً ۲ کیلومتر باید ۲۰ تا ۶۰ هزار و تومن یعنی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومن و ۶ تومن هم ورودی یعنی در مجموع ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومن هزینه سرویس مدرسه بپردازد که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.