سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار نسبت به وضعیت بحرانی آب‌های زیرزمینی در کازرون

دادستان کازرون، نسبت به وضعیت بحرانی و میزان افت شدید مخازن آب‌های زیرزمینی در شهرستان هشدار داد.

دومین جلسه فصلی شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان کازرون در سال ۱۴۰۳ به همراه جلسه شورای پیشگیری از تخریب و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی با حضور مسئولان کازرون، جمعی از روسای دستگاه‌های اجرایی و مسئولانی از شرکت آب منطقه‌ای استان فارس تشکیل شد.

این جلسه با موضوع اتخاذ راهکار‌های مناسب جهت حفظ و صیانت از منابع آب‌های زیرزمینی با اولویت شناسایی و پرکردن چاه‌های غیرمجاز و جلوگیری از تغییرغیرمجاز در اراضی برگزار شد. 

صادق رحمانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کازرون در این جلسه نسبت به وضعیت بحرانی و میزان افت شدید مخازن آب‌های زیرزمینی و تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی در شهرستان هشدار داد.

دبیر جلسه ضمن تبیین مدیریت مصرف بهینه منابع آب و ارائه راهکار‌هایی پیشگیرانه بیان کرد: لزوم برنامه ریزی، صیانت، مراقبت و مدیریت منابع آب آشامیدنی و کشاورزی بیش از گذشته احساس می‌شود.

برای صیانت از منابع آب ابتدا با دانه درشت‌ها برخورد شود

بخرد فرماندار ویژه شهرستان کازرون نیز اظهار کرد: با توجه به بحران آب و لزوم صیانت از منابع آبی، همه مسئولان باید توجه ویژه‌ای به برخورد قاطع با متخلفان و معرفی آنان به دستگاه قضایی داشته باشند و همه نهاد‌ها عزم جدی در این زمینه داشته باشند و ابتدا نیز از دانه درشت‌ها جهت برخورد شروع کنند. 

نماینده ارشد وزارت کشور در کازرون بیان کرد: صیانت از منابع آب‌های زیر زمینی و برخورد با حفر چاه‌های غیر مجاز، با توجه به اهمیتی که در جلوگیری از تشدید افت آب‌های زیر زمینی و کاهش منابع آبی دارد بسیار حائز اهمیت است و لذا نظارت بر روی چاه‌های مجاز از طریق کنتور‌های هوشمند و انسداد چاه‌های غیرمجاز واقع در حریم دریاچه پریشان باید در اولویت قرار گیرد.

محمدحسن اتحادنژاد رئیس دادگستری کازرون و رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم نیز با اشاره به ضرورت هماهنگی و تعامل میان دستگاه‌ها برای ایجاد نظم و امنیت در شهرستان تأکید کرد. 

او همچنین فعال بودن گشت دستگاه های مسئول و هماهنگی آن‌ها با دادگستری و فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان را برای پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی، تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی، منابع طبیعی و صیانت از منابع آبی ضروری دانست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.