سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایگاه رفاه ایرانیان از فلسفه وجودی خود دور شده است

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: پایگاه رفاه ایرانیان از فلسفه وجودی دور شده و ارتباط میان قوانین به درستی برقرار نشده است.

علی بابایی کارنامی در جلسه علنی امروز سه شنبه ۲ مرداد ماه مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیرامون پیشرفت و راه‌اندازی سامانه رفاه ایرانیان و سامانه بهره‌مندی ایرانیان گفت: بحث دهک‌بندی‌ها یکی از شاخص‌هایی است که برای اجرای عدالت همزمان اجرایی و نظارت شود کمیسیون اجتماعی مجلس دوازدهم هم با نظارت بر عملکرد وزارت رفاه در جلسه دیروز جمع بندی مهمی را انجام داد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پایگاه رفاه ایرانیان از شفافیت و واقعیت خوبی برخوردار نیست، تلاش‌هایی اتفاق افتاده است، اما برای رسیدن به استاندارد‌های لازم باید تلاش بیشتری صورت بگیرد. همچنین وجود سازمان‌های موازی باعث کاهش مشروعیت بخشی به سامانه پایگاه رفاه ایرانیان شده است.

بابایی کارنامی در ادامه با اشاره به یکی دیگر از چالش‌های راه‌اندازی پایگاه رفاه ایرانیان در خصوص ضرورت ثبت داده‌ها مطابق با اطلاعات شناسه ثبتی و کد ملی که موجب خلأ ثبت اطلاعات افراد فاقد شناسنامه شده است، عنوان کرد: در صورت مبنا قرار دادن داده‌های ثبتی جهت اتخاذ و اعمال سیاست‌های حمایتی به ویژه در بحران‌های اقتصادی و زمان اعمال سیاست‌های آزادسازی قیمت‌ها از این گروه غفلت شده است. همچنین گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها نیز مطابق با کمیسیون اجتماعی مجلس بوده و ما با یکدیگر در این رابطه همسو هستیم.

وی در ادامه به پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت مذکور اشاره کرد و افزود: پایگاه از فلسفه وجودی دور شده است و ارتباط میان قوانین به درستی برقرار نشده است و موجب دامن زدن به بی‌عدالتی شده است و باید دقت بیشتری در این زمینه صورت گیرد، نوع اطلاعاتی که در پایگاه مذکور ثبت می‌شود مطابق قانون فوق‌الذکر بوده و مبتنی بر اطلاعات زیرساختی بهداشتی، حمل و نقل و انرژی و سایر زیرساخت‌های اساسی به کلیه آبادی‌های دارای سکنه باید باشد تا عدالت در تمام سطوح کشور اجرایی شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
جناب آقای علی بابایی کارنامی در جلسه علنی امروز سه شنبه ۲ مرداد ماه مجلس شورای اسلامی

امروز سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ هست که متأسفانه هنوز هم تکلیف پرداخت تفاوت افزایش معوقات بن خوار بار و سایر رفاهیات بازنشستگان مخابرات منطقه تهران از فروردین ماه سال ۱۴۰۱ تاکنون مشخص و روشن نیست چرا؟ به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس!