سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مربی تیم ملی دوچرخه سواری:

علی لبیب در بهترین شرایط قرار دارد

وفایی گفت: علی لبیب در یک سال گذشته اردو‌های خوبی را پشت سر گذاشته است که در سال‌های اخیر این شرایط برای دوچرخه سواران کم نظیر بوده است.

محمود وفایی مربی تیم ملی دوچرخه سواری کشورمان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص وضعیت علی لبیب در آستانه آغاز المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: علی لبیب در یک سال گذشته اردو‌های خوبی را پشت سر گذاشته است که در سال‌های اخیر این شرایط برای دوچرخه سواران کم نظیر بوده است. او در مهم‌ترین مسابقات شرکت کرده است و با وجود مشکلات مالی فدراسیون هزینه‌های اعزام او تقبل شد تا او بتواند در مسابقات بین المللی حضور داشته باشد.

او ادامه داد: او تمرینات ارتفاع خود را به خوبی انجام داد و رضایت آقای ویگنز سرمربی تیم ملی را نیز جلب کرد. خوشبختانه با حمایت حامی مالی فدراسیون تجهیزات خوبی در اختیار دوچرخه سواران گرفته است و آنان با تجهیزات خوب توانستند در مسابقات بین المللی ترکیه و قزاقستان شرکت کنند.

وفایی بیان کرد: برخلاف تصور‌ها کسب مدال در مسابقه دوچرخه سواری المپیک یک کار انفرادی نیست و یک کار تیمی محسوب می‌شود. ما انتظاری از لبیب برای کسب مدال نداریم، اما امیداریم او نتیجه خوبی کسب کند. ما در حال حاضر دوچرخه سواران جوانی در تیم ملی داریم و امیدواریم با برنامه ریزی خوبی که کرده ایم در سال آینده که مسابقات قهرمانی آسیا و جهانی را پیش رو بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

او در خصوص اینکه آیا لبیب می‌تواند از خط پایان مسابقه استقامت جاده عبور کند یا خیر گفت: این مسئله از لحاظ فنی درست نیست چرا که همه دوچرخه سواران توان عبور از خط پایان را دارند، اما به دلیل اینکه بین دوچرخه سواران و گروه پیشتاز فاصله ایجاد می‌شود  طبق قوانین باید دوچرخه سوارانی که از گروه پیشتاز عقب مانده اند دیگر نباید مسابقه را ادامه دهند.

وفایی خاطرنشان کرد: مسابقات دوچرخه سواری تور دو فرانس و جیرو دیتالیا از معتبرترین مسابقات دوچرخه سواری جهان محسوب می‌شوند و حتی سطح آن‌ها نیز از مسابقات المپیک بالاتر است. دوچرخه سواران ۲۱ روز در تور دو فرانس رکاب می‌زنند و بلافاصله در مسابقه المپیک حضور می‌یابند، اما ممکن است آن‌ها با وجود توانایی هایشان در مسابقه المپیک از گروه پیشتاز جا بمانند و این موضوع دلیلی نمی‌شود برای اینکه آن‌ها توانایی عبور از خط پایان را نداشته اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.