سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیمه رایگان ۲ میلیون و ۲۴۸ هزار نفر در سیستان‌وبلوچستان

مدیر کل بیمه سلامت سیستان‌وبلوچستان گفت: در کل استان ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار نفر بیمه شده داریم که بالای ۸۵ درصد از آنها به صورت رایگان بیمه شده‌اند و بابت بیمه هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

شهریار شهرکی  با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان به همت دولت شهید رئیسی و در راستای پوشش بیمه سلامت همگانی اقدامات بزرگی انجام شده است، بیان کرد: در حال حاضر در استان بر اساس آخرین آمار که از بیمه‌شدگان در دست داریم ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار نفر بیمه شده هستند که از این آمار ۲ میلیون ۲۴۸ هزار نفر آنها بیمه رایگان هستند.
 
 وی ادامه داد: در حال حاضر ۸۵ درصد بیمه‌شدگان به‌صورت رایگان بیمه شدند و به‌هیچ‌وجه بابت بیمه هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.
 
 کسب رتبه نخست بیمه‌شدگان به‌صورت رایگان در کشور
 
 مدیرکل بیمه سلامت استان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ سیستان و بلوچستان و رتبه نخست را در بیمه رایگان در کشور به خود اختصاص داد و همچنین در سال ۱۴۰۲ و استمرار آن در سال جاری هم این رتبه حفظ شده است.
 
 وی در پاسخ به اینکه بیمه سلامت رایگان شامل چه قشر از جامعه می‌شود، ادامه داد: از میان ۲ میلیون و ۲۴۸ هزار نفر که شامل بیمه رایگان در استان هستند؛ ۴۳۸ هزار نفر دارای بیمه سلامت همگانی، ۸۶ هزار نفر نظام ارجاع و ۱ میلیون و ۷۲۳ هزار نفر بیمه روستاییان هستند که در واقع چهار گروه از بیمه‌شدگان شامل تخفیف ۱۰۰ درصدی هستند.
 
 رایگان شدن بیمه دهک یک تا ۵ در سیستان و بلوچستان
 
 شهرکی اظهار کرد: بر اساس قانون دهک‌های یک تا پنج به‌صورت رایگان بیمه شده‌اند که شامل ۲ میلیون و ۲۴۸ هزار نفر هم هستند؛ از دهک ۶ تا ۹ بین ۲۰ تا ۵۰ درصد باید حق سرانه را بپردازند؛ مثلاً دهک ۶، ۹ به ترتیب شامل ۸۰ و ۵۰ درصد مشمول تخفیف می‌شوند.
 
 وی با بیان اینکه از نظر سازمان بیمه سلامت تمام ایرانیان که فاقد بیمه پایه باشند بیمه‌شدهٔ سازمان بیمه سلامت ایران محسوب می‌شوند؛ افزود: فقط کافی است که افراد دارای کد ملی و هویت ایرانی باشند و چه خود اقدام به بیمه‌شدن کرده باشند و یا خیر، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته، و حتی در زمان ترخیص از بیمارستان هم تمام هزینه‌های آنها توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.
 
 
 مدیرکل سازمان بیمه سلامت استان در خصوص مزایای بیمه سلامت عنوان کرد: بیمه سلامت همگانی تقریباً تمام مزایایی که در صندوق کارکنان دولت مشمول بیمه‌شدگان می‌شود را شامل می‌شوند.
 
 وی در خصوص بیمه روستاییان و عشایر گفت: بیمه روستاییان و عشایر در واقع در دو قالب به بیمه‌شدگان خدمات داده می‌شود که قالب سطح یک شامل مراکز جامع خدمات روستایی به تعداد ۲۳۴ مرکز در سطح استان است و هزینه‌ها به طور کامل رایگان است.
 
 وی ادامه داد: در قالب سطح دو باید روستاییان و عشایر با نظام ارجاع یعنی به پزشک خانواده ارجاع داده شوند و در سطح دو بر اساس ارجاعی که دریافت می‌کنند خدمات در سطح دو در بیمارستان‌های دولتی تا ۹۵ درصد در هزینه‌های بستری و تا ۷۰ درصد در هزینه‌های سرپایی بیمه سلامت پرداخت می‌کند.
 
 بیمه‌شدگان بیمه سلامت نیازی به مراجعه برای تمدید ندارند
 
 شهرکی خاطرنشان کرد: بیمه‌شدگان صندوق‌های مختلف از جمله روستاییان و عشایر و سایر اقشار و بیمه سلامت همگانی نیازی به مراجعه برای تمدید ندارند و بیمه آنها به‌صورت سیستمی تمدید می‌شود.
 
 مدیرکل سازمان بیمه سلامت استان تصریح کرد: خوشبختانه در استان وضعیت پوشش بیمه‌ای بسیار خوبی داریم و امکان دسترسی به کلیه مراکز که حدود ۸۶۰ مرکز در استان است هم به‌صورت ارجاع و هم مراجعه مستقیم وجود دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.