ابوالفضل احمدزاده اظهار کرد: برخی شرکتهای هواپیمایی از جمله شرکت هواپیمایی کاسپین در پرواز اول مردادماه خود در مسیرهای زاهدان به مشهد و مشهد زاهدان با ایجاد تاخیرهای ۴ و ۸ ساعته موجبات نارضایتی مردم و مسافران را ایجاد کرد که مصداق بارز تضییع حقوق عامه است.
وی افزود: این مسأله را به صورت جدی پیگیر خواهیم بود و با شرکتهای متخلف که شان و حرمت مسافران را رعایت نمیکنند برخورد قاطع قضایی خواهد شد که موضوع را با مدیرکل فرودگاههای استان نیز مطرح کردم.
به گفته احمدزاده، در اسرع وقت مدیران تمامی این شرکتهای هواپیمایی در استان را گردهم خواهیم آورد و تذکرات لازم به آنها داده میشود چرا که این اقدامات به نوعی ترک فعل و برهم زدن امنیت روانی جامعه محسوب میشود که متاسفانه علیرغم افزایش قیمت بلیط، اما خدمات آنها بی کیفیتتر شده است که باید اصلاح شود.
سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز استان تاکید کرد: تاخیرهای بیش از حد این ایرلاین تبعات زیاد و نارضایتیهای علنی را ایجاد میکند و هرگز اجازه تکرار آن را نخواهیم داد و هشدار میدهیم در صورت بروز موارد مشابه بدون مماشات برخورد شده و برای آنها پرونده قضایی تشکیل میشود.
وی تصریح کرد: در این قبیل موارد نیز متولیان مکلف هستند به صورت رسمی و علنی از مردم و مسافران عذرخواهی کرده و پاسخگوی مطالبات شان باشند و نباید به گونهای پیش بروند که از متانت و صبر مردم فهیم استان سواستفاده کنند و از زیربار مسئولیت خود شانه خالی کنند.
شایان ذکر است پرواز اول مردادماه شرکت هواپیمایی کاسپین در مسیر زاهدان به مشهد تاخیر ۴ ساعته و در مسیر مشهد به زاهدان نیز بالغ بر ۸ ساعت تاخیر داشت که گلایههای جدی شهروندان را به دنبال داشت.