سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گام بزرگ دولت برای خانه‌دار کردن مردم در مناطق روستایی

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشورگفت: افزایش مبلغ تسهیلات مسکن روستایی از ۱۰۰ به ۳۵۰ میلیون تومان گام بزرگی بود که از سوی دولت سیزدهم برای خانه‌دار کردن مردم در مناطق روستایی برداشته شد.

مجید جودی در سفر یک روزه به شهر همدان با اشاره به اینکه درراستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور را نوسازی می‌کرد، افزود: با حمایت دولت در سال ۱۴۰۲ این میزان به ۳۵۰ هزار واحد مسکونی افزایش یافت.

جودی ادامه داد: از ابتدای بهمن‌ماه پارسال و ابلاغ مبلغ جدید ۳۵۰ میلیون تومان تا به امروز، با وجود مواجهه با تعطیلات عید نوروز و عدم‌پرداخت تسهیلات در نیمه دوم اسفندماه، ماه رمضان و ماه محرم، اما با همراهی بانک‌ها از ۳۵۰ هزار واحد بالغ بر ۳۰۵ هزار واحد به سیستم بانکی معرفی شده اند و تاکنون ۲۰۰ هزار واحد عقد قرارداد شده اند و در تلاش هستیم که تا پایان مرداد ماه تعداد ۳۵۰ هزار واحد موفق به عقد قرارداد شوند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشوربا اشاره به اقدامات امسال در این بخش افزود:تا پایان مرداد ماه امسال و با برگزاری اولین جلسات دولت چهاردهم مصوبه لازم برای پرداخت تسهیلات ۱۴۰۳ را را اخذ می‌کنیم.

جودی با اشاره به اینکه اکنون برای متقاضیان شرایط مطلوبی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۵ درصد ایجاد شده است اظهار داشت: با توجه به کارمزد تنها پنج درصدی این تسهیلات که در مدت زمان ۲۰ سال به سیستم بانکی بازپرداخت خواهد شد در حقیقت، دولت ۱ میلیارد تومان یارانه این تسهیلات را پرداخت می‌کند و متقاضیان فقط ۵ درصد پرداخت می‌کنند. 

وی گفت: امیدواریم با اجرای این طرح هیچ گونه واحد مسکن نا مقاوم نداشته باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
تا کی وعده ؟ تا کی دروغ و سر کار گذاشتن مردم مستاجر؟