سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس مسائل غرب آسیا:

جایگاه نتانیاهو در میان صهیونیست‌ها بسیار تضعیف شده است

تقوی نیا گفت: مخالفت با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی افزایش پیدا کرده و به نظر می‌رسد از نظر سیاسی جایگاه وی تضعیف شده است.

علیرضا تقوی نیا کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره ترس صهیونیست‌ها از عملیات تلافی جویانه یمنی‌ها و عواقب این موضوع برای نتانیاهو گفت: نتانیاهو خود را به عنوان تنها فردی معرفی می‌کرد که می‌تواند امنیت صهیونیست‌ها را تامین و بازدارندگی را برای ساکنان اشغالگر فراهم کند. اما تحولاتی که در ماه‌های اخیر شاهد آن هستیم نشان می‌دهد که نتانیاهو نه تنها نتوانسته امنیت را فراهم کند بلکه با رفتار‌هایی که بروز داده باعث ناامنی بیشتر شده است.

وی ادامه داد: اگر نتانیاهو برای ماندن در قدرت پا فشاری نمی‌کرد و در غزه به یک آتش‌بس می‌رسید قطعا نیرو‌های مقاومت در منطقه تمایل نداشتند که رژیم صهیونیستی را به طور روزانه مورد هدف قرار دهند. اما اصرار نتانیاهو بر جنایت‌های بیشتر باعث شده امنیت این رژیم بیشتر به خطر نزدیک شود و همین هم باعث شده اعتماد به نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی کاهش پیدا کند و تبعات سیاسی جبران ناپذیری برای او داشته باشد.

تقوی نیا تاکید کرد: نتانیاهو اگر چه سعی دارد با حمایت راست گرایان در اسرائیل در قدرت بماند، اما روز به روز مخالفت‌ها با او بیشتر می‌شود و به نظر می‌رسد از نظر سیاسی جایگاه نتانیاهو تضعیف شده است.

وی ادامه داد: به طور کلی ساکنان رژیم اشغالگر فلسطین به این جمع‌بندی خواهند رسید که تهدیدات علیه این رژیم هر روز بیشتر می‌شود و آنها نمی‌توانند واکنش درستی داشته باشند و در کل فلسطین جای مناسبی برای آنها نخواهد بود.

وی افزود: وقتی یمن که کشور ضعیف و فقیری بوده امروز با این قدرت می‌تواند مانند عراق و لبنان با صهیونیست‌ها هم‌آوردی کند؛ روز به روز باعث می‌شود که امنیت آن‌ها  بیشتر سلب شود. اتحاد و انسجام بین محور‌های کشو‌های مقاومت وجود دارد و این باعث می‌شود این رژیم هر روز در انزوا قرار گیرد و لذا امنیت صهیونیست‌ها هم بیشتر به خطر می‌افتد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.