سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۱۲ درصدی مرگ‌های ناشی از حوادث رانندگی در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از کاهش ۱۲ درصدی مرگ‌های ناشی از حوادث رانندگی در استان خبر داد.

دکتر عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۱۴۲ نفر در سه ماه اول امسال در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد کاهش داشت.

او افزود: بر اساس آمارها، ۱۱۸ نفر از تلفات تصادفات سه ماهه امسال را مردان و ما بقی را نیز زنان تشکیل داده اند.

عباسی گفت:شهرستان‌های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی به ترتیب بابل با ۲۴، آمل با ۱۹، قائمشهر و سیمرغ با ۱۷ فوتی و این در حالی است که در شهرستان‌های گلوگاه و رامسر فوتی گزارش نشده است.

او افزود:از ۱۴۲ کشته تصادفات سه ماهه، ۱۱۵ نفر در حوادث برون شهری و راه روستایی (با افزایش چهار درصدی) و ۲۷ نفر در حوادث درون شهری، (با کاهش ۴۷ درصدی) گزارش شده است.

عباسی گفت:۳ هزار و ۲۹۳ نفر طی سه ماهه اول امسال به علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان، رعایت قوانین و مقررات رانندگی، از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی دانست وبرای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمار‌های پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.
-

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.