سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از رد نشدن مواد افیونی از محور فسا تا دستگیری قاتل

مهم‌ترین حوادث یکم مردادماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز دوشنبه یکم مردادماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

پژو پارس با ۱۰۲ تریاک متوقف شد

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۰۲ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از سواری پژو پارس در شهرستان فیروزآباد خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی، در تشریح این خبر اظهار کرد: در راستای طرح برخورد با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران انتظامی شهرستان فیروزآباد حین استقرار تور ایست و بازرسی در محور‌های مواصلاتی به یک سواری پژو پارس مشکوک و دستور ایست دادند که راننده با تغییر جهت و سرعت زیاد بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او ادامه داد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۱۰۲ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه راننده قاچاقچی پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، تصریح کرد: عزم و اراده پلیس در برخورد با سوداگران مرگ بسیار جدی است و از هیچ اقدام و کوششی در این رابطه فروگذار نخواهد بود.

دستگیری قاتل در آخرین روز تیرماه 

فرمانده انتظامی استهبان از دستگیری قاتل ۴۰ ساله خبر داد که جوانی را به قتل رسانده بود.

سرهنگ حسین اکبرپور، اظهار داشت: در سی‌ام تیرماه سال جاری، در پی وقوع یک فقره تیراندازی منجر به قتل در شهر "ایج" استهبان، بررسی موضوع جهت شناسایی ضارب در دستور کار پلیس قرار گرفت

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که جوانی ۱۹ ساله در حالی که در مغازه میوه‌فوشی مشغول کار بوده توسط فردی ناشناس با سلاح گرم به قتل رسیده است.

فرمانده انتظامی استهبان ادامه داد: ماموران پلیس تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند در کمتر از ۲۴ ساعت قاتل را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر و یک قبضه اسلحه شکاری ساچمه زنی دولول را نیز از وی کشف کنند.

سرهنگ اکبرپور با بیان اینکه قاتل ۴۰ ساله در بازجویی اولیه علت و انگیزه قتل را اختلافات شخصی عنوان کرد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستگیری عامل تیراندازی در سروستان

فرمانده انتظامی سروستان از دستگیری عامل تیراندازی و کشف ۲ قبضه اسلحه غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ آرش بخشایی مطلق گفت: در پی وقوع تیراندازی منجر به جرح یک نفر از اهالی یکی از روستا‌های این شهرستان، بررسی موضوع جهت شناسایی ضارب در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او با بیان اینکه ضارب پس از اقدام به تیراندازی متواری شده بود، افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند متهم را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی سروستان با بیان اینکه از مخفیگاه متهم ۲ قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز کشف شد، تصریح کرد: ضارب پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف ۲۵۰ هزار نخ سیگار قاچاق در شیراز

جانشین فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۲۵۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی قلعه‌بردار گفت: ماموران کلانتری "۲۰ گل سرخ" شیراز با اقدامات پلیسی مطلع شدند شخصی در انبار خود در یکی از روستا‌های این شهرستان اقدام به دپو سیگار قاچاق کرده است که رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه مأموران با هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: در بازرسی از آن مکان، ۲۵۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف و یک نفر نیز دستگیر شد.

سرهنگ قلعه بردار با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد، گفت: کارشناسان مربوطه ارزش کالای قاچاق کشف شده را ۵ میلیارد ریال برآورد کردند.

مواد افیونی از محور فسا رد نشد

فرمانده انتظامی فسا گفت: ماموران پلیس، خودرو حامل ۳۸ کیلوگرم تریاک را حین عبور از محور این شهرستان متوقف کردند.

سرهنگ فرهاد آراوند، اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فسا در راستای ناامن کردن مسیر برای سوداگران مرگ، حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و با علائم هشداری دستور توقف آن را صادر کردند.

او ادامه داد: راننده بدون توجه به ایست پلیس با سرعت زیاد متواری و پس از دقایقی تعقیب و گریز، ماموران با اقدامات تخصصی موفق شدند آن را متوقف کنند.

این مقام انتظامی از کشف ۳۸ کیلوگرم تریاک در بازرسی از پژو اشاره کرد و گفت: راننده که هنگام توقف خودرو قصد فرار داشت دستگیر و با پرونده متشکله روانه دادسرا شد.

دستگیری سارق احشام با ۸ فقره سرقت در کوار

فرمانده انتظامی کوار از دستگیری سارق و کشف ۸ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در شهرستان کوار، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او ادامه داد: در این راستا ماموران پلیس با انجام اقدامات پلیسی، یک نفر سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی سارق را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه سارق در بازجویی اولیه به ۸ فقره سرقت اعتراف کرد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

سرهنگ هاشمی به شهروندان توصیه کرد: هشدار‌های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت را جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف پژو سرقتی در کوه‌چنار

جانشین فرمانده انتظامی کوه‌چنار از کشف سواری پژو پارس مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ پرویز ارجمند در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ قائمیه حین گشت‌زنی هدفمند به یک خودرو پژو پارس که کنار جاده پارک بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر به کلانتری دلالت دادند.

او با بیان اینکه در استعلام اولیه مشخص شد خودرو مسروقه است، گفت: تلاش برای دستگیری سارق متواری با جدیت ادامه دارد.

جانشین فرمانده انتظامی کوه‌چنار بی‌توجهی به هشدار‌های پلیس و عدم استفاده از تجهیزات بازدارنده را از مهمترین علل بسترساز وقوع سرقت قلمداد کرد و از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک بلافاصله موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پلمب ۴ واحد صنفی متخلف در شهرستان اوز

فرمانده انتظامی شهرستان اوز از اجرای طرح نظارت و ساماندهی واحد‌های صنفی و پلمب ۴ واحد متخلف خبر داد.

سرهنگ حسین محمدی، اظهار داشت: در راستای نظارت و ساماندهی واحد‌های صنفی در شهر اوز، ماموران پلیس اماکن این شهرستان به همراه نماینده مرجع قضایی از واحد‌های صنفی فعال در سطح شهر بازدید کردند.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده توسط ماموران، ۴ واحد صنفی متخلف به دلیل تکرار تخلفات صنفی پلمب و به ۱۰ واحد دیگر نیز اخطاریه صادر شد.

فرمانده انتظامی اوز از شهروندان و اصناف درخواست کرد هشدار‌های لازم و تدابیر لحاظ شده را جدی بگیرند و با ماموران پلیس در امور نظارتی و پیشگیری همکاری لازم را داشته باشند.

 اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی ۴۸ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی، اظهار داشت: در راستای جلب رضایت عمومی و مبارزه با کالای قاچاق، دستگیری خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر و سارقین، مأموران انتظامی این شهرستان طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را ظرف ۴۸ ساعت گذشته در این شهرستان با قدرت و جدیت اجرا کردند.

او افزود: دستگیری ۲ سارق و کشف ۷ فقره سرقت اماکن خصوصی، کشف ۱۱ هزار و ۵۵۰ لیتر سوخت، انواع کالای قاچاق شامل نوشیدنی، کنسرو ماهی، دوربین مدار بسته، موتورسیکلت پاکشتی، کفش، پوشاک، لوازم آشپزخانه، جمع‌آوری ۱۶ نفر معتاد و دستگیری ۱۱ نفر خرده فروش مواد مخدر و دستگیری ۲۱ نفر از محکومان قضایی و انتظامی، کشف ۴۵۵ گرم پودر قوتو حاوی قرص روانگردان از واحد صنفی عطاری، توقیف ۲۷ دستگاه موتورسیکلت و خودرو متخلف و دستگیری ۲ نفر از اراذل و اوباش حاصل اجرای این طرح‌ها بود. 

این مقام انتظامی از همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای طرح‌های مختلف انتظامی تقدیر و تشکر کرد و از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده و یا برخورد با هرگونه جرم و ناهنجاری‌های اجتماعی، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

ارتقاء امنیت اجتماعی در لامرد

فرمانده انتظامی لامرد از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در تیرماه خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری، اظهار داشت: در راستای ارتقاء افزایش احساس امنیت عمومی شهروندان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی یک ماه گذشته با تمرکز بر برخورد با سارقان، قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر توسط این فرماندهی اجرا شد.

او افزود: علاوه بر تامین نظم و امنیت ایام انتخابات ریاست جمهوری و مراسمات عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، دستگیری ۷ نفر خرده فروش و معتاد به همراه مقادیری مواد مخدر، دستگیری یک نفر گروگانگیر و همدستش، دستگیری ۶ نفر سارق و کشف ۲۱ فقره انواع سرقت، کشف ۲ ستگاه موتورسیکلت مسروقه، کشف ۱۴ فقره کلاهبرداری، کشف انواع قاچاق شامل: احشام، نوشیدنی، پودر و شربت بدنسازی، قرص مکمل، ماینر و انواع پوشاک قاچاق از نتایج این طرح‌ها بود.

سرهنگ لشکری به پلمب ۱۴ واحد صنفی و توقیف ۱۰۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف اشاره کرد و گفت: پلیس در تامین امنیت شهروندان از هیچ کوششی دریغ نکرده و قاطعانه با برهم زنندگان نظم عمومی جامعه برخورد و ذره‌ای در احقاق حقوق مظلومان کوتاه نیامده و هرگز اجازه جولان به مجرمان و افرادی که به هر نوع بخواهند امنیت شهروندان را خدشه‌دار کنند، نخواهد داد.

پلمب ۱۳ واحد صنفی متخلف در ارسنجان 

جانشین فرمانده انتظامی ارسنجان از اجرای طرح نظارت بر صنوف و پلمب ۱۳ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ علیرضا محمودی مقدم، اظهار داشت: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی با همکاری اتاق اصناف ارسنجان به منظور ساماندهی واحد‌های صنفی و برخورد با صنوف متخلف و فاقد پروانه از ۴۳ واحد صنفی در این شهرستان بازدید کردند.

او افزود: در این طرح ۱۳ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت ضوابط و مقررات مربوطه پلمب و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری شد.

جانشین فرمانده انتظامی ارسنجان خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی و بازدید از سایر اماکن و صنوف ادامه داشته و شهروندان می‌توانند اطلاعات و اخبار خود را در این خصوص به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

کشف تجهیزات حفاری غیرمجاز چاه‌های کشاورزی 

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف تجهیزات غیرمجاز چاه‌های کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی، در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای صیانت از آب‌های زیر زمینی، ماموران بخش انتظامی کامفیروز جنوبی با اقدامات فنی و تخصصی و کسب خبر موثق مطلع شدند که فردی به صورت غیرمجاز در امر حفر چاه در یکی از روستا‌های این شهرستان فعالیت می‌کند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: با هماهنگی قضایی ماموران بخش کامفیروز جنوبی به محل اعزام و یک نفر را دستگیر و یک دستگاه حفاری برقی به همراه آلات و تجهیزات توقیف و برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: با توجه به بحران آب از همشهریان تقاضا داریم در صورت اطلاع از هرگونه حفاری‎های غیرمجاز در سطح شهرستان، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

کشف خودرو مسروقه در رستم

فرمانده انتظامی رستم از کشف یک دستگاه وانت نیسان مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدعبدالمحمد نازیدوک بیان کرد: در راستای برخورد با سارقین و کشف اموال مسروقه، روز گذشته ماموران انتظامی حین گشت‌زنی در محور مواصلاتی بابامیدان-یاسوج به یک دستگاه وانت نیسان که کنار جاده پارک بود مشکوک شدند.

او افزود: در بررسی‌های اولیه و استعلام از سامانه پلیس مشخص شد که خودرو مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان کازرون دارد.

فرمانده انتظامی رستم با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیرس سارق با جدیت ادامه دارد، به شهروندان توصیه کرد وسایط نقلیه خود را به سیستم‌های پیشگیری از سرقت مجهز کنید و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.