سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبارزه با آفت ملخ بومی در مزارع آذربایجان‌غربی

مدیر حفظ نباتات آذربایجان‌غربی گفت: مبارزه با آفت ملخ‌های بومی در چهارهزار و ۳۷۳ هکتار از مزارع استان اجرایی شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: چهار هزار و ۳۷۳ هکتار از مزارع استان بر علیه آفت ملخ‌های بومی سمپاشی شد که نتایج بسیار خوبی نیز در پی داشت.

فرشته صادقی نسب افزود: سطح مبارزه با این آفت بومی در مدت مشابه سال گذشته ۲ هزار و ۴۷۵ هکتار بود که امسال رشد قابل توجهی داشته است و بر اساس ردیابی‌های صورت گرفته در سطح ۱۱ هزار و ۳۱۰ هکتار از کانون‌های ملخ استان، مبارزه علیه ملخ‌های بومی درسطح ۸ شهرستان استان انجام گرفته است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: بیشترین سطح مبارزه با این آفت در آذربایجان غربی به شهرستان سردشت در جنوب استان اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته مبنی بر مبارزه به موقع با آفت ملخ، تاکنون هیچ گونه خسارتی به مزارع و باغات استان وارد نشده است.

صادقی نسب ادامه داد: از جمله اقداماتی که در مبارزه با ملخ بومی در این استان انجام شده، تأمین و تجهیز ادوات و سمپاش، تهیه سموم و سمپاشی مناطق آلوده با استفاده از امکانات و کارکنان بخش دولتی بوده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی افزود: با توجه به پیش بینی احتمال مبارزه با این آفت در سال آینده، باید برنامه ریزی لازم برای تأمین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز انجام شود.

وی به کشاورزان توصیه کرد: با پایش مزارع و باغات خود در صورت مشاهده جمعیت‌های ملخ، مراتب را در اسرع وقت به مراکز جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.