سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر اساس آمار مرکز مبادله؛

بیش از ۲۱ میلیارد دلار ارز موردنیاز واردات تامین شد

بالسینی گفت: امروز تامین ارز در مرکز مبادله از ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار گذشت در حالی که سال گذشته حدود ۶۸ میلیارد دلار برای نیاز‌های وارداتی از سمت بانک مرکزی تامین شده بود.

اصعر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله در خبر ساعت ۱۳ گفت: امروز ۱ مرداد در مرکز مبادله حواله دلار ۴۳ هزار و ۸۶۹ تومان و اسکناس دلار ۴۶ هزار و ۹۸۳ تومان است حواله یورو با نرخ ۴۷ هزار و ۷۱ تومان و اسکناس یورو با ۵۱ هزار و ۹۹ تومان مورد معامله قرار گرفت و همچنین حواله درهم ۱۱ هزار و ۹۴۵ تومان و اسکناس درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۷۹۳ تومان مورد قرار می‌گیرد. 

این مقام مسئول می‌گوید: امروز آمار مربوط به تامین ارز در مرکزی مبادله از ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار گذشت در حالی که سال گذشته حدود ۶۸ میلیارد دلار تامین ارز برای نیاز‌های وارداتی از سمت بانک مرکزی صورت گرفته بود. امروز برای کالا‌های اساسی و دارو ۵ میلیارد و ۳۸ میلیون دلار، برای کالا‌های تجاری و بازرگانی مبلغ ۱۱ میلیارد و ۴۴۶ میلیون دلار و برای خدمات ۳۹۹ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات ۴ میلیارد ۵۶۲ میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفت.

او گفت: بر اساس این گزارش بانک مرکزی برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۳ میلیارد و ۹۹۹ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی یک میلیارد و ۳۹ میلیون دلار و در مجموع ۵ میلیارد و ۳۸ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز با نرخ ۲۸۵۰۰ تومان با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالا‌های ضروری با قیمت ارزانتر پرداخت شد.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حسنی
۱۵:۵۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
اختصاص ارز برای واردات خودرو بزرگترین خیانت است اول اینکه اکثر واردکنندگان خودرو دلالان بزرگ هستند که سود هنگفتی میزنند واردات خودرو مثل مصرف بنزین است که یک خانواده چهار ماشین دارد ویک خانواده ماشین ندارد پس یارانه همان خانواده پولدار استفاده میکند واردات خودرو همین طور هست واردات خودرو بچه درد طبقه متوسط وظیفه پائین میخورد همان ارض درجاهای تولید سرمایه گذاری کنند تا سفره مردم کوچک نشود واقعا ظلم هست ارز مملکت به یک مشت دلار قرار دهید