سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هیچ راهی برای دشمنی با اهل بیت بهتر از مسیر انحراف نیست

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد گفت: وقتی دشمنان فهمیدند مجالس اهل بیت (ع) وسیله به بن بست کشاندن خیانت‌های آنان است، شروع به مقابله کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین کمال خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در پاسخ به این سوال که اخیراً حجت‌الاسلام پناهیان نقل کردند که در بعضی از هیات و مساجد کشور بجای اینکه روضه حضرت سیدالشهدا (ع) بخوانند، بر ضد حضرت روضه می‌خوانند و می‌گویند یا امام حسین جنگ دیگر بس است. بنظر شما منشا این انحرافات از کجا می‌آید؟ گفت: وقتی دشمنان نقطه قوت اسلام و مسلمین را پیدا کردند و فهمیدند که مجالس اهل بیت (ع) وسیله زنده نگه داشتن نام و یاد اهل بیت (ع) و به بن بست کشاندن خیانت‌ها و جنایت‌های دشمنان است، شروع به مقابله کردند.

حجت‌الاسلام خداداده ادامه داد: قطعاً هیچ راهی برای دشمنی، بهتر از همین مسیر انحراف و التقاط در این مسیر نورانی نیست. به همین دلیل بی‌درنگ شروع به نفوذ در دستگاه خاندان پیامبر کردند. ابتدا خود را دلسوز، حامی و پشتیبان هیات عزاداری و ارادتمند به ساحت مقدس خاندان پیامبر (ص) معرفی کردند و توانستند پول خرج کنند، حمایت کنند و رونق بدهند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه در گام بعد از همین مسیر شروع به ترویج سکولاریسم کردند، توضیح داد: با این شعار که ارادتمند اهل بیت (ع) کاری به سیاست ندارد و سیاست مال حکومت‌ها و دولت‌هاست و مکتب اهل بیت (ع) باید به هر قیمتی بماند و نمی‌تواند با وابستگی به طیف و جریان سیاسی خاص خود را در معرض زوال و نابودی قرار دهد! 

وی افزود: این بهانه در بدو امر قابل درک بود. همراه کردن توده مردم به ظاهر توفیقات زیادی را به همراه داشت. ولی دشمنان به همین مقدار بسنده نکرد و با کشاندن مسیر به سمت خرافات و انحرافات جدی‌تر، سطح مجالس اهل بیت (ع)، هیات و کار‌های مکتبی را بیشتر و بیشتر تنزل داد و با اقدامات سبک مانند مدل‌های عزاداری و مداحی خاص، دوری از ظلم ستیزی و دشمن‌شناسی، سیاست گریزی و بسنده کردن به گریه و عزاداری در کنار استفاده از سخنرانان سکولار کم سواد بیشترین توفیقات را در برانگیخته کردن احساسات جوانان و نوجوانان داشت و کارایی و اثرگذاری این مراسمات را به حداقل رساند.

حجت‌الاسلام خداداده با ابراز امیدواری از اینکه با آگاهی جوانان و تبیین درست و به هنگام هرچه سریعتر جلوی این انحرافات گرفته شود، تصریح کرد: امید آنکه مسیر نورانی اهل بیت (ع) با آگاهی توده‌ها و قیام مستضعفان عالم در مقابل مستکبران زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت که هدف غایی تمام حرکت‌های ایمانی و مکتبی است، گردد.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.