سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجویز آنتی‌بیوتیک‌های کشور ۱۰ درصد بیشتر از نرم جهانی

سرپرست گروه ارزیابی فناوری سلامت و مطالعات مدیریتی و اقتصادی سازمان غذا و دارو از تجویز آنتی‌بیوتیک‌ در کشور بیش از نرم جهانی خبر داد.

آزیتا نبی‌زاده سرپرست گروه ارزیابی فناوری سلامت و مطالعات مدیریتی و اقتصادی سازمان غذا و دارو گفت: میزان نسخ حاوی آنتی‌بیوتیک‌های تجویزی در کشور ما ۱۰ درصد از میزان استاندارد اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی بالاتر است.

نبی‌زاده با اشاره به میزان مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در ایران، اظهار کرد: ۴۰ در صد نسخ در کشور حاوی آنتی‌بیوتیک هستند، در حالیکه سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند که حداکثر ۳۰ درصد نسخ تجویزی حاوی آنتی‌بیوتیک‌ها باشند.

وی افزود: میزان تجویز آنتی‌بیوتیک در نسخ طی سال‌های قبل حدوداً ۵۰ درصد بود که با تلاش‌های صورت گرفته توسط سازمان غذا و دارو و معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور به ۴۰ درصد کاهش یافته است. 

سرپرست گروه ارزیابی فناوری سلامت و مطالعات مدیریتی و اقتصادی سازمان غذا و دارو با تاکید بر نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص عوارض مصرف خودسرانه و یا نادرست آنتی‌بیوتیک‌ها، گفت: امیدواریم طی سال‌های آینده شاهد مصرف منطقی آنت بیوتیک‌ها باشیم. چرا که آنتی‌بیوتیک‌های موثر در حال اتمام هستند و اگر هوشمندانه این دارو‌های حیاتی را مصرف نکنیم به‌زودی به عصری برمی‌گردیم که جراحت‌های جزئی باعث مرگ انسان شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.