سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

فهرست نهایی کابینه دولت چهاردهم بیانگر استفاده پزشکیان از همفکری احزاب است

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی یکی از راه‌های مردمی شدن دولت را توجه به احزاب و تشکل‌های سیاسی تلقی کرد.

حمیدرضا ترقی قائم مقام حزب موتلفه اسلامی درباره نقش احزاب در چیدمان کابینه دولت چهاردهم اظهار کرد: آقای پزشکیان از احزاب خواسته‌اند که پیشنهاد خود را ارائه بدهند لذا بعد از نهایی شدن لیست اعضای کابینه مشخص می‌شود که ایشان تا چه حد از نظر گروه‌ها و احزاب سیاسی در انتخاب همکاران خود استفاده کرده اند البته پیش از این شهید رئیسی و رؤسای جمهور دیگر نیز برای چیدمان کابینه خود نظرخواهی کرده بودند.

ترقی با اشاره به کارکرد احزاب در ساختار دولت جدید گفت: متاسفانه ظرفیت احزاب آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته و لذا گروه‌های سیاسی نتوانسته اند خود را ارتقا دهند چرا که نخبگان وقتی ببینند که در احزاب سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند کار تشکیلاتی را کنار می‌گذارند. 

احزاب محرکه دموکراسی در کشور هستند

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: دولت‌ها باید بدانند که یکی از راه‌های مردمی شدن توجه به تشکل‌های سیاسی است به عبارت دیگر نیروی محرکه دموکراسی در کشور احزاب هستند لذا لازم است که شرایطی برای همکاری آنها در بعد تصمیم گیری و تصمیم سازی فراهم شود.

وی ادامه داد: احزاب می‌توانند نماینده اقشار مختلف جامعه باشند و دولت برای آشنایی با تفکر و خواست صنوف گوناگون می‌تواند از گروه‌های سیاسی استفاده کند بدون آن که کار به کف خیابان بکشد.

ترقی متذکر شد: متاسفانه دولت‌ها هیچ خرجی برای افزایش مشارکت سیاسی مردم نمی‌کنند و لازمه این امر آگاهی دادن و ارتقاء بینش سیاسی آنهاست که تمامی این مسائل توسط احزاب انجام می‌شود.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی افزود: متاسفانه وقتی احزاب هزینه برگزاری جلسات خود را ندارند و از طرفی مورد توجه نیستتد و دولت‌ها نیز از نیرو‌های کارآمد آنان استفاده نمی‌کنند به طور طبیعی انگیزه فعالیت خود را از دست خواهند داد.

وی با بیان این که در انتخابات اخیر آشتی و وفاق ملی اتفاق افتاد و باید برای تداوم آن تلاش کرد تاکید کرد: آنهایی که با صندوق‌ها قهر کرده بودند و به میدان آمدند و خوشبختانه جریان سیاسی که در این انتخابات حضور فعال نداشته باشد نداریم، اما سوال این است که تداوم این اتفاق مثبت چگونه ممکن است؟

ترقی افزود: تداوم انسجام و وحدت ملی الزاماتی دارد و جریانی که خود را برنده انتخابات می‌داند باید به آن پایبند باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
حسنی
۲۳:۱۳ ۰۵ مرداد ۱۴۰۳
هم فکری با احزاب نیست هم فکری با انواع اصلاح طلبان است
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۵ مرداد ۱۴۰۳
سلام درود به آقای پزشکیان من خودم و خانواده ام که مستاجر هستیم هم به شما رای دادیم و هم برای شما تبلیغ کردیم ولی کابینه ای که آقای ظریف معرفی کرده اند (آقای عباس آخوندی بعنوان وزیر راه و شهر سازی معرفی شده ) فکر کنم بقیه این وزرا هم تو همین تیپ باشند ... من به شخصیت شما رای دادم و نه آقای ظریف و غیره .... و چون مردم از حزب بازی خسته شده اند ولی فکر کنم وزیران که انتخاب شدند با لابی بازی بوده و به درد مردم نمی خورن خودتان شخصا ورود کنین و مواظب آبروی خود باشین و قسم که یاد کردین خداوند به شما کمک کنن
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۵ مرداد ۱۴۰۳
همفکری احزاب
یا
احزاب همفکر