سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند

مدیرعامل نیروگاه برق شهید مفتح همدان گفت: با توجه به افزایش چشمگیر دمای هوا در فصل تابستان، مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

عبدالمجید دیناروند گفت: مردم باید با چگونگی تولید برق آشنا شوند و بدانند چه زحمتی در نیروگاه‌های کشور برای تولید انرژی برق کشیده می‌شود.

او گفت: کشور ما ۹۴ درصد انرژی برق مورد نیاز خود را از طریق انرژی حرارتی و سوزاندن سوخت‌های فسیلی به دست می‌آورد و مردم باید قدر این نعمت را بدانند و مصرف بهینه را در دستور کار خوود قرار دهند.

دیناروند گفت: ظرفیت سوخت‌های فسیلی نیروگاه‌های حرارتی کشور به ۷۶ هزار مگاوات رسیده است و همه نیروگاه‌های کشور با آمادگی بیش از ۹۸.۵ درصد در خدمت شبکه برق کشور هستند.

او گفت: آمادگی ۹۸.۵ درصد یعنی اینکه کشور ما در رتبه نخست تا پنجم کشور‌های دنیا در تولید انرژی برق قرار دارد.

مدیرعامل نیروگاه برق شهید مفتح همدان با اشاره به اینکه ایران از لحاظ تولید انرژی در رتبه‌های برتر کشور‌های دنیا قرار دارد، گفت: ما در نیروگاه مفتح با ظرفیت تولید یک هزار مگاوات برق در استان همدان خدمتگذار تامین انرژی مردم استان هستیم.

او با اشاره به اینکه نیروگاه برق شهید مفتح نیاز همه انرژی برق مورد نیاز استان را برآورده می‌کند، گفت: سه هزار و ۴۰۰ ساعت تعمیرات، از مهرماه سال گذشته تا خرداد ماه امسال، بر روی واحد‌های چهارگانه تولید برق نیروگاه شهید مفتح انجام شده است تا در فصل تابستان بدون وقفه، محدودیت و بدون قطع برق در خدمت مردم باشیم.

دیناروند گفت: هیچ برنامه‌ای بدون همکاری مردم به خوبی اجرا نمی‌شود و ما روی همکاری مردم در خصوص صرفه جویی در مصرف برق حساب باز کرده‌ایم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.