سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزئیات جدید فوت نوزاد ۵ ماهه لرستانی در بیمارستان

مادر نوزاد پنج‌ماهۀ خرم‌آبادی جزئیات فوت فرزندش را در بیمارستان شهید مدنی تشریح کرد.

چشمان القاصی نوزاد پنج‌ماهه‌ای بود که خانواده‌اش او را ۲۵ تیرماه ۱۴۰۳ با وجود علائم تنگی نفس برای درمان به بیمارستان مدنی بردند.

پزشک معالج در شامگاه همان روز طبق گفته‌های مادر چشمان تشخیص بیماری کولیک می‌دهد و او را با وجود التماس‌های بیشتر برای درمان رهسپار خانه می‌کند.

حال چشمان در روز بعد از مراجعه به بیمارستان مدنی وخیم می‌شود و سپس این نوزاد با ادعای قصور پزشکی از دنیا می‌رود. 

خانم یوسفی، مادر چشمان، دربارۀ فوت دختر نوزادش در بیمارستان شهید مدنی گفت: چشمان به‌هنگام شیرخوردن دچار برگشت شیر شد و سپس بهبود یافت، امّا نفس‌کشیدن او رو به وخامت رفت و ساعت ۱۲ شب دوشنبه ۲۵ تیر به این بیمارستان مراجعه کردیم.

او اضافه کرد: در اورژانس بیمارستان مدنی ما را به پزشک عمومی ارجاع دادند، امّا به پزشک عمومی که مراجعه کردیم به ما گفتند که باید به اورژانس مراجعه کنید!

مادر چشمان یادآور شد: دو پزشک کودکان در بخش اورژانس بیمارستان مدنی مستقر بودند که یکی از این پزشک‌ها در حال استراحت بود و دخترم را به اتاق پزشک دیگر بردم.

خانم یوسفی تأکید کرد: پزشک در معاینۀ دخترم تشخیص کولیک داد و هرچه به او التماس کردم که بیشتر نوزادم را معاینه کند، امّا در پاسخ به من گفت که تو حساس هستی، استرس داری و باید نوزاد را تکان بدهید!

او بیان کرد: دخترم را عصر روز بعد دوباره به بیمارستان مدنی بردیم و پزشک معالج به من گفت که چرا دیر مراجعه کرده‌ای و سپس جریان شب گذشته را به او شرح دادم، امّا در نهایت به ما گفتند که امکانات برای درمان نداریم و باید به بیمارستان دیگر مراجعه کنید!

مادر چشمان شرح داد: پزشک بیمارستان شهید رحیمی تشخیص مشکل قلبی برای فرزندم داد و هرچه به او گفتم که دخترم مشکل برگشت شیر داده‌ است حرفم را باور نکرد!

خانم یوسفی با شرح اینکه فرزندم در بیمارستان شهید رحیمی دچار ایست قلبی شد و وقتی‌که بی‌نفس شد او را تازه ساکشن ریه کردند، ادامه داد: چرا پزشک بیمارستان شهید مدنی تشخیص اشتباه داد و حالا باید شاهد مرگ دخترم باشم؟

او اذعان کرد: وقتی برخی از کادر درمان در روند تشخیص بیماری دچار مشکل هستند چرا به حقیقت ماجرا اعتراف نمی‌کنند تا مادری چونان من این‌گونه داغدار فرزندش نباشد؟

مادر چشمان با اعلام اینکه چشمان پس از ۱۰ سال به دنیا آمده بود، تأکید کرد: من پزشک نیستم، امّا اطلاعاتی دربارۀ نوزادان کسب کرده‌ام و مادر بی‌اطلاعی نبوده‌ام.

سعدی سالاروند، رئیس بیمارستان شهید مدنی، دربارۀ فوت نوزاد پنج‌ماهۀ خرم‌آبادی به تسنیم گفته‌است که اگر قصور پزشکی در این زمینه رخ داده باشد پس از شکایت، پرونده به نظام پزشکی ارسال و برخورد قانونی لازم انجام می‌شود.

برچسب ها: قصور پزشکی ، حادثه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۲
مهدی
۱۲:۲۳ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
پزشک پولکی همینه.پزشکان فقط با پول توی مطب خودشون درمان میکنن و تو بیمارستان اصلا بی تفاوت هستن
لعنت به قسمی که میخورن
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
هیچ کاری نمیکنند کاری میکنند که پدر و مادرش از وقتی که برا شکایت گذاشتن پشیمان شوند،اینجا قاضی یک پزشک است که با پزشکان دیگر ارتباط کاری دارند
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
...اگر قصور پزشکی در این زمینه رخ داده باشد پس از شکایت، پرونده به نظام پزشکی ارسال و برخورد قانونی لازم انجام می‌شود!!!!
هیچ اتفاقی نمیافته چون قاضی از خودشان است و با هزار جور ترفند سرانجام از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
بیمارستان مدنی همیشه همینجوریه هیچ کس هم نظارت یا برخوردی نمیکنه ماهم بخاطر مشکل پدرم رفتیم اورژانس می‌گفت پزشک عمومی پزشک عمومی می‌گفت اورژانس آخرش هم گفت ببرین جایی دیگه
بوشهری
۱۱:۴۶ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
چند سال قبل من در بوشهر سر یه موضوعی تو داروخونه با دکتر دارو ساز بحثم شد فردا به منظور شکایت به معاونت دارو اداره کل بهداشت مراجعه کردم، بگید کی رو دیدم. طرف منو دید و خندید گفت بفرمایید، گفتم عرضی ندارم خداحافظ...
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
به خدا قسم از هر صد تا یکی این موارد رسانه ای میشه
نظام پزشکی مرجع خوبی برای رسیدگی به شکایت مردم نیست. دکتر هوای دکتر رو داره باید قوع قضاییه رسیدگی کنه
این بزرگترین ظلم به مردمه
کادر درمان
۱۰:۴۲ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
پزشکان فقط پول رو میشناسن نه بیمار بیچاره و تعهد کاری.
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
همه جای ایران همینطوره،بیمارستانهای دولتی کلا دست رزیدنت‌های بی تجربه اداره میشه، مثل آب خوردن مردم دراثرقصورپزشکی کشته میشن،صداهم به هیچکس نمی‌رسه.
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
تو این مملکت وکلا،پزشکان و....سوگند دروغ میخورن که به اخلاق کاریشون پایبند هستن
همه چی شده پول افسوس
پزشکان پول پرست
روزی که اومدین تو این حرفه نگاه بنگاه داری داشتید که این حرفه رو به لجن کشیدید
اولین حرف در پزشکی تو کل دنیا از اول تاریخ این بوده که پزشک نسبت به درمان بیمار تعهد داره نه به پول گرفتن از اون یا رفاه خودش
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
همه مثل هم نیستند دکتر داریم که دارد مجانی عمل جراحی انجام می دهد
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
باید اول به این پزشکان بی شرف، درس شرف بدهند بعد پزشکی. برای من هم پیش آمد که دخترم را بخاطر تب بالا و غیرقابل کنترل به پیشنهاد و با معرفینامه پرشک اطفال یکی از درمانگاه ها، به بیمارستان امام حسین اصفهان بردم، دکتر بدون اینکه حتی براش دارو تجویز کنه، گفت ببریدش خانه و اگر تشنج کرد آن وقت بیاورید. یکی نیست بگه آخه بی شرف، اگر بچه خودت هم باشه صبر میکنی تا تشنج کنه، بعد درمانش کنی. با پزشک عمومی بیمارستان که صحبت کردم، گفت بخاطر کمبود امکانات و جا، فقط بیماران ارژانسی را بستری می کنند. یکی نیست بگه شما که از پس ارائه خدمات به همین تعداد بچه بر نمی آیید، بیخود می کنید، تبلیغ فرزندآوری می کنید.
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
چرا با پزشکان در مورد دخترت صحبت کردی باید اول در مورد پول صحبت میکردی !
علی
۰۹:۵۳ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
هیچ اتفاقی نمیافته
تو ایران پزشکان تنها قاتلانی هستن که محاکمه نمیشن
چون دادگاه پزشکی رو خودشون اداره میکنن پس مسئله محاکمه منتفیه... تمام
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
باور کنید همه جا قصور میشه ، ولی اینجا نمود پیدا می‌کنه. تو بانک، شعرداری، دارایی ،و خیلی جاهای دیگه
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
قصور هست اما نه با جان وسلامتی مردم