سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهمیه ۱۱ هزار واحدی کرمانشاه در طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه با اشاره به سهمیه ۱۱ هزار واحدی این استان در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: همکاری و سهم آورده متقاضیان عامل اصلی پیشرفت پروژه‌های مسکن ملی است.

شمس‌الله خدادادی، مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه در خصوص وضعیت طرح و پروژه‌های این مجموعه، گفت : بنیاد مسکن مفتخر به خدمات‌رسانی به مردم روستا و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر است.

وی در حوزه مقاوم‌سازی مسکن روستایی، گفت: در استان کرمانشاه بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر معادل ۲۶ درصد جمعیت استان در ۲ هزار و ۵۳۲ روستا، مساکن روستایی دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه مجموع تعداد واحد‌های روستایی را ۱۱۸ هزار و ۷۸۱ واحد عنوان کرد و افزود: از ابتدای اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی از سال ۱۳۸۳، بیش از ۸۸ هزار واحد مقاوم‌سازی‌شدن است.

وی با اشاره به جایگاه اول کرمانشاه در مقاوم‌سازی مسکن روستایی با ۷۴ درصد، تصریح کرد: میانگین مقاوم‌سازی مسکن روستایی در کشور ۵۳ درصد است که با عملکرد خوب بانک‌های عامل، مشارکت خوب مردم روستایی و مدیریت مناسب بنیاد مسکن استان در بحث مقاوم‌سازی مسکن روستایی، جایگاه نخست کشوری را کسب کرده‌ایم.

خدادادی در رابطه‌ با ۲۶ درصد باقی‌مانده گفت: درصدی از این مسکن‌های باقی‌مانده جز واحد‌های فصلی هستند، یعنی به‌صورت کامل در طول سال در روستا مستقر نیستند، اما زلزله خبر نمی‌کند که در چه فصلی و ساعتی اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: بخشی از واحد‌های باقی‌مانده در بحث مقاوم‌سازی در قالب افراد زیرپوشش نهاد‌های حمایتی از توان مالی مناسب برخوردار نیستند که خوشبختانه علاوه بر کمک کمیته امداد و بهزیستی با اعتبارات مناسب، بنیاد مسکن هم با تسهیلاتی که در اختبار دارد و همچنین کمک‌های که خدمات فنی دراین‌خصوص ارائه می‌دهد، حمایت‌های دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه با اشاره به تأمین بیش از ۱۰ هزار قطعه زمین روستایی، خاطرنشان کرد: تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۵۰ میلیون تومانی با کارمزد ۵ درصد و دوران تخصیص ۲۰ ساله به متقاضیان ساخت مسکن روستایی اعطا می‌شود.

وی در بحث نهضت ملی مسکن از تعهد بنیاد مسکن استان در ساخت ۱۱ هزار واحد سخن گفت و افزود: بخش عمده‌ای از پروژه‌ها در مراحل مختلف از پی‌کنی، فونداسیون، سفت‌کاری و یا حتی نازک‌کاری در حال پیگیری هستند.

خدادادی تصریح کرد: در طرح نهضت ملی مسکن این بحث هم از سوی بنیاد مسکن مطرح است که واحد‌ها را به‌صورت یک‌طبقه یا دوطبقه در اختیار خود متقاضیان قرار می‌دهیم تا با حمایت بنیاد مسکن و همکاری بانک‌های عامل خود مردم مدیریت کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه عامل اصلی در رشد پیشرفت پروژه‌های مسکن ملی را همکاری و سهم آورده متقاضیان خلاصه کرد و گفت: پروژه‌هایی را در سطح استان داریم که هم‌زمان شروع شده، اما در یکی همچون شهرستان روانسر متقاضیان درآورده خود همکاری لازم را داشته و از پیشرفت مناسبی برخوردار است، ولی در گیلان‌غرب به علت عدم همکاری، پروژه بر اساس برنامه زمان‌بندی پیش نرفته است .

برچسب ها: بنیادمسکن ، مسکن مهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.