سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد چشمگیر حمل ریلی گندم در استان کرمانشاه

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه، از رشد چشمگیر حمل ریلی گندم در این استان با رشد ۱۴۲ درصدی نسبت به سال گذشته خبر داد.

علی ملکشاهی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از رشد چشمگیر حمل ریلی گندم در استان کرمانشاه با رشد ۱۴۲ درصدی نسبت به سال گذشته خبر داد.

وی اظهار کرد: استان کرمانشاه همواره یکی از قطب‌های تولید گندم در کشور شناخته می‌شود و سالانه با تولید میانگین ۸۰۰ هزار تن گندم علاوه بر تأمین نیاز داخل استان، بخشی از نیاز سایر استان‌های کشور نیز تامین می‌کند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه در خصوص پایانه حمل ریلی استان کرمانشاه، گفت: این پایانه با دارا بودن یک سیلوی ذخیره‌سازی و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث شده که می‌تواند گندم تولیدی استان را از طریق حمل و نقل ریلی به سایر استان‌های کشور به‌ویژه استان تهران، نوار شمالی کشور و مرکز و جنوب کشور انتقال دهد.

وی میزان حمل گندم از مبدا استان کرمانشاه را از طریق حمل ریلی، از ابتدای سال تا پایان تیرماه ۸۸ هزار تن اعلام کرد و افزود: حمل ریلی استان در ۴ ماهه نخست سال ۳۶ درصد حمل ریلی استان را به خود اختصاص داده است.
این مقام مسئول همچنین از رشد ۱۴۲ درصدی حمل ریلی استان نسبت به کل سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت حمل ریلی و مزایای آن نسبت به حمل جاده‌ای از جمله سهولت در حمل و صرفه‌جویی اقتصادی آن، با تلاش معاونت بازرگانی، مجتمع ذخیره‌سازی و حراست غله و خدمات بازرگانی استان، اولویت حمل گندم از طریق ریلی در دستور کار قرار دارد که این موضوع مورد تقدیر مدیران شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران نیز قرار گرفته است.

ملکشاهی یادآور شد: استان کرمانشاه هر ساله ضمن تامین ۲۵۰ هزار تن گندم مورد نیاز داخل استان، بخشی از نیاز بیش از ۱۳ استان کشور را نیز با عمل به برنامه حمل ابلاغی از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به عنوان متولی اصلی تأمین، ذخیره‌سازی و توزیع گندم کشور، تأمین می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.